Ga naar inhoud

Camper en windsurfen


Benno
 Share

Recommended Posts

Hoi

mijn vriendin en ik zijn allebei gek op windsurfen.

nu leek het ons een leuk idee om met een camper op pad te gaan naar de verschillende windsurf plekken ik Europa.

de camper zoektocht is begonnen. 

na heel veel campers op marktplaats bekeken te hebben is  mijn grote vraag nu

Hoe krijg ik alle windsurf spullen mee. 
Zeilen, masten en gieken kunnen waarschijnlijk wel in de douche of in de garage, maar de planken……

denk aan 2.50x 85 en 280x70

waar laat ik die ? 
iemand ervaringen hiermee. 
 

budget is tussen de 10 en 50k

 

nuttige input is welkom  🙂

 

groet

 Ben
 

Link naar reactie
Share on other sites

Ja, die optie is er wellicht. 
echter de meeste campers die ik zie hebben geen imperial op het dak maar wel een tv schotel. ( welke in niet hoef )
daarnaast wil ik ook zonnepanelen …… als de surfplanken dan op de zonnepanelen liggen betekent dat weinig rendement 🙂 

 

andere door mij bedachte opties :

- vastbed achterin  ( om in te slapen ) en de planken voorin op het hefbed ( steekt wel uit, maar wellicht niet storend )

 

- op de trekhaak een soort van fietsen/scooter drager monteren en daarop een constructie lassen om de surfplanken rechtop achter de camper te vervoeren.

 

- op het dak. Aan 1 kant de planken en de zonnepanelen aan de andere kant ( mits dat kan ivm luiken etc )

 

- nu zijn er ook campers met dubbele bodem.  Zouden daar planken in passen?

aangepast door Benno
Link naar reactie
Share on other sites

ik heb mijn plank, masten, giek en zeilen allemaal in de breedte in de garage, moet wel zeggen dat ik de plank er voor geselecteerd heb, Tabou 3S 106 liter, is dus maar 225cm lang en 65cm breed(max lengte wat past bij mij is is 235-240, schuin omhoog gestoken maar hoe breder en hoger de garage hoe langer het past, ik Hymer B504). Zeilen en deelbare masten steek in schuin omhoog in de garage en past allemaal net mooi. Wellicht een optie om is te kijken naar andere planken, ik had eerst ook wat grotere en geen spijt gehad dat ik geswitched ben. Vaart veel beter 🙂  En anders een surfaanhangertje, zie ik heel veel op de surfspots.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

of camper met echt een grote garage, dus goed breed dan kan je de planken wat schuiner zetten en lukt het wellicht, hoewel die 280 niet gaat lukken denk ik, mijn garage was niet echt breed (hymer B504), had ook dubbele bodem maar das geen optie, daar zitten ook water en afval tanks mooi in weggewerkt.

 

Of idd achterop de trekhaak op een frame, wel weer diefstal gevoelig.

 

surfboardrack_1600x.jpg

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Yep ….zoiets inderdaad . 

diefstal valt wel tegen te gaan ….strakke ketting erom en vastmaken aan de metalen constructie. 
maar ik ben nog steeds op zoek naar ideeën die ik zelf niet niet heb bedacht  🙂 
ben ondertussen ook al naar aanhangers aan het kijken 😉 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...