Ga naar inhoud

schema elektriciteit en meer


Eddy Lammens
 Share

Recommended Posts

L.S.,

 

Zeer veel van mijn lezers van mijn website https://www.de-magie-van-het-bouwen-van-je-eigen-camper.nl hebben er op aangedrongen om op de pagina ‘elektriciteit’ een schema te plaatsen van de samenhang der onderdelen. Dat schema heb ik gemaakt en wil ik nu onder de aandacht brengen omdat het voor velen één van de moeilijkste onderdelen is als het gaat om keuzes maken en vertrouwen hebben. Het is een belangrijk onderdeel omdat de meest essentiële onderdelen in de camper ervan afhankelijk zijn. Velen willen het dan ook het liefst uitbesteden, maar maken zich daarmee afhankelijk. Dat is niet echt de bedoeling van zelf een camper bouwen. Als je precies begrijpt hoe het werkt kun je het zelf naar eigen inzicht vormgeven. Het schema staat op de pagina Elektriciteit - De uitvoering 1 | De Magie van het Bouwen van je eigen Camper (de-magie-van-het-bouwen-van-je-eigen-camper.nl)

 

Daarnaast is er het verzoek om naast de plaatjes ook het verhaal van de bouw in woorden te beschrijven om wat meer kleur en emotie aan het geheel te geven. Samen met de rest geeft het wat meer diepte aan de beslissingen die ten grondslag liggen aan de verschillende stappen in het proces. Ook voor mijzelf was dit een reconstructie die nu minder logisch lijkt dan die aanvankelijk was. Er zijn altijd meerdere keuzes maar elke keuze die je neemt heeft consequenties voor het vervolg. Het geeft een inkijkje in het proces. Dit verhaal is opgenomen op de pagina Het bouwproces in woorden - Het eindresultaat | De Magie van het Bouwen van je eigen Camper (de-magie-van-het-bouwen-van-je-eigen-camper.nl)

 

Aarzel niet om kritisch te zijn en mij hierover vragen te stellen.

 

Met vriendelijke groet,

Eddy

Link naar reactie
Share on other sites

Klopt, dit type zekering is een thermische zekering en daardoor niet persee heel veilig, zeker de Chinese kopieen.

 

Het bi-metaal achtige mechniek moet bij hogere stromen warmer worden en bij te veel stroom daardoor kromtrekken waardoor het uitschakelt. Bij afkoelen trekt het mechaniek weer recht en kan de zekering weer ingeschakeld worden.

Er zijn een aantal testen gedaan waaruit bleek dat het mechniek kromtrekt maar verbinding houdt waardoor de hele zekering begint te smeulen en zelfs in brand kan vliegen.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...