Ga naar inhoud

GasStop ervaringen.


Rob en Corrie
 Share

Recommended Posts

Ik gebruik hem, mijn ervaring tot nu toe?

Aflezen van het gasniveau zoals wordt geadverteerd is erg lastig en onnauwkeurig. Ten eerste achterin de donkere gaskast met de meter verstopt achter de handgrepen van de gasfles valt er weinig te af te lezen. Bij erg warm weer kan een bijna lege gasfles meer aangeven dan bij  koud weer, dat is niet nauwkeurig.

 

Het is geen afsluiter bij een crash, zolang er druk op staat blijft hij het doen. Valt de druk weg bij een lek, haperende beveiliging van een gasapparaat of iets dergelijks, stopt de kraan met geven van gas.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 26-10-2022 om 08:20, CaradoT135 zei:

Ik gebruik hem, mijn ervaring tot nu toe?

Aflezen van het gasniveau zoals wordt geadverteerd is erg lastig en onnauwkeurig. Ten eerste achterin de donkere gaskast met de meter verstopt achter de handgrepen van de gasfles valt er weinig te af te lezen. Bij erg warm weer kan een bijna lege gasfles meer aangeven dan bij  koud weer, dat is niet nauwkeurig.

 

Het is geen afsluiter bij een crash, zolang er druk op staat blijft hij het doen. Valt de druk weg bij een lek, haperende beveiliging van een gasapparaat of iets dergelijks, stopt de kraan met geven van gas.

Precies, het is een slangbreuk/lekkage beveiliging en zeker geen crash sensor!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 11 months later...

Gasstop werkt niet bij HR-ketel met warmwatervoorziening. Ik heb mijn HR-ketel laten ombouwen naar propaan en een Gasstop gemonteerd. Wanneer de ketel gas vraagt om de boiler op te warmen, kan de Gasstop de vraag niet aan en interpreteert dit als een lek en laat geen gas meer door. Gevolg: geen gas meer en geen warm water. In de gebruiksaanwijzing staat wel dat de Gasstop is gecallibreerd op 1.5 kg/uur, maar bij de verkoop wordt dit niet vermeld. Dus... leuk ding voor op de camping of in de boot, maar niet voor thuis.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...