Ga naar inhoud

Tol in Frankrijk


Gerard M
 Share

Recommended Posts

We hebben een camper die origineel op kenteken < 3500 kg geregistreerd is. Nu hebben we die laten omkeuren naar 4250 kg. Dit staat nu ook zo op kenteken. Nu kom ik er achter dat bij de automatische tolpoorten in Frankrijk toch telkens "Classe 2" wordt gehanteerd. Terwijl ik, zover ik begrijp, voor "Classe 3" aangeslagen zou moeten worden (gecontroleerd op de Franse website). Niet erg natuurlijk maar ik vraag me af hoe bij het tolpoortje bepaald wordt welke Classe ik val. Worden bij die poortjes de kentekens gescand en komen de gegevens dan via de RDW of wordt het gewicht en/of afmetingen gescand?

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Gerard M zei:

Het gaat mij niet hoe ik er onderuit kom, of als het fout gaat maar ik ben nieuwsgierig naar hoe het systeem werkt. Wordt de klasse bepaald door het kenteken of op afmetingen en/of gewicht. 

Al 2x keer gezegd, bij de controle bij de peage gaat om de hoogte!! De rest kunnen ze (nog)niet checken dus als je lager dan 3 meter bent zal ie klasse 2 aangeven. Je kan dan eerlijk zijn en op de intercom drukken en zeggen dat je klasse 3 bent en meer betalen of gewoon lekker doorrijden.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...