Ga naar inhoud

inbouwen koelkast ventilator


RuudenMiriam
 Share

Recommended Posts

Omdat mijn Dometic absorptiekoelkast onvoldoende koelt bij hogere temperaturen wil ik een Titan koelrack inbouwen.De fabrikant stelt dat er een extra 12 volt voedingsstabilisator nodig is.

Mag ik er van uitgaan dat ik die niet nodig heb??

Camper is voorzien van twee 12Volt 95Ah AGM accu's een Schaudt EBL 30,een Schaudt LAS 1218 Lader en een D+ schakelaar.

Link naar reactie
Share on other sites

Drie weken geleden heb ik op de camping in Samoens een bliksem inslag gehad en hierdoor viel alle stroom op de camping uit. Ook  is een gedeelte van mijn camper installatie opgeblazen. Hieronder ook de 2 fans van het TITAN koelrack TTC-SC22(B). Daarnaast de Calira LG616 DS/IU omvormer en het 220V verwarmingselement van de koelkast. Heb inmiddels de Calira laten repareren en nieuwe fans gekocht. Wacht alleen nog op het verwarmingselement van de koelkast, die besteld is. 

Daar de TITAN fans van het type zijn, die in computers worden gebruikt en  draaien op 12 V gestabiliseerd.  Zoals Camper-T  al aangeeft kan bij het laden van het 12V circuit door de dymamo van de motor de spanning tot  14.4 V oplopen.  Ik heb nu de fans vervangen en ook een 12V voedingssabilisator gemonteerd. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...