Ga naar inhoud

Scheidingsrelais of booster


Paulelzinga
 Share

Recommended Posts

Hoi, we hebben een Mercedes Vito uit 2015 laten ombouwen tot camper en hebben een merkwaardig probleem. Bij korte ritten krijgen we de melding na het opnieuw starten van de auto (tanken of boodschappen doen) de melding dat de accu niet meer wordt opgeladen. Bij lange ritten doet zich dit probleem zich niet voor. Even een langere tijd stilstaan verhelpt dit probleem. Als ik de handleiding lees, dan heeft de Mercedes een euro 6 diesel motor met een geregelde dynamo. De camping ombouwer heeft een scheidingsrelais tussen de huishoud accu en de dynamo geplaatst. Mijn vraag is of dit wel de juiste oplossing is en niet beter een booster geplaatst kan worden.  Aangezien dit kostbare dingen zijn (de ombouwer rekent hier 800 € voor), vraag ik me af of een eenvoudige schakelaar om de accu los te koppelen van de dynamo een betere oplossing is voor als het probleem zich voor doet. 

 

Zie voor toelichting  https://www.zwiebelfam.nl/benut-de-dynamo-voor-100/#Opmerking_bij_Euro_5_en_Euro_6_motoren

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...