Ga naar inhoud

koelkast


hans3sen

Recommended Posts

Hoe kan ik zien of in mijn camper een absorptiekoelkast of een compressorkoelkast zit en wat is het verschil? Is er ergens een filmpje te zien hoe ik mijn koelkast (staand en met een apart vriesvak) kan uitbouwen? De thermostaat is waarschijnlijk defect. Het betreft een Dometic koelkast RM 7605L.

Link naar reactie
Share on other sites

Hoi Hans.., een absorptie loopt op gas, 12 volt en 230 volt. Een compressor werkt alleen op 12 en 230 volt. Een compressor is veel goedkoper. Een absorptie moet zo goed mogelijk waterpas staan. Op YouTube staat vast en zeker een filmpje van het uitbouwen. Ik heb het in en uitbouwen bij De Wit in Schijndel laten doen. Zij hebben perfect werk geleverd. Kostte rond de €300,00. Het was toch een klusje van in totaal 4 uren. 

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo heer van der Honing. Dank voor uw uitleg. Het uitbouwen van de koelkast(zonder instructiefilmpje) heeft nog geen half uur geduurd. Ik ga er mee naar de Wit om deze door te laten meten want hij koelt goed op 220, maar op gas gaat de brander niet meer uit. Deze heeft een piëzo ontsteking en geen waakvlam. Hij trekt dus mijn gasfles leeg. Ik laat de koelkast op 220 koelen tot een temp van 5 graden, schakel daarna over op gas. Je zou zo zeggen dat de de brander niet moet gaan werken. Echter deze gaat niet uit ook al draai ik de thermostaat bijna dicht. Dus of de voeler is defect of er zit storing in de printplaat. Ik ga het a.s. maandag ervaren bij de Wit. 

Gr Hans

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid