Ga naar inhoud

Mifi


Smullies
 Share

Recommended Posts

Wij gaan binnenkort voor maand of twee naar Spanje/Portugal. Onze ervaring is dat de Wifi op campings vaak slecht is. En laatst waren we plots ook al onze data van Vodafone kwijt. Daarom zijn we op zoek naar een alternatief. We gebruiken veel Whatsapp, mail en af en toe TV kijken. We hebben iets gehoord over een Mifi router plus simkaart. Wie heeft daar ervaring mee?

Link naar reactie
Share on other sites

Ik gebruik al enkele jaren een TP-link LTE Mifi.

Tot voor kort had ik type M7350. Deze ging kapot in Noorwegen en toen heb ik daar type M 7200 gekocht omdat M7350 niet voorradig was.

Simkaartje erin en de boel werkt. Ik heb het apparaat gewoon via USB-aansluiting in mijn camper liggen en heb in principe altijd goede verbinding. Een enkele keer, als je ver van de bewoonde wereld staat, leg ik hem wel eens voor een raam om betere ontvangst te hebben.

Natuurlijk kost e.e.a. wel data. IK heb het geluk dat ik een simkaartje heb met onbeperkt dataverbruik, ook in Europa buiten Nederland, maar je kunt dikwijls bij providers simkaartjes kopen voor een "redelijke" prijs met daarop een behoorlijke voorraad GBtot 100 GB. Op dit forum zijn hier ook diverse voorbeelden van de vinden

Ik gebruik de wifi ook voor Whatsapp, mail, soms navigatie via Maps en af en toe tv kijken en heb overdag tijdens het rijden een Nederlandse radiozender aan.

In de laatste 8 weken heb ik 172 Gb gebruikt, m.a.w. ruim 21 Gb per week.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...