Ga naar inhoud

Truma Combi 6 - Boiler storing - Foutcode 46


WtS
 Share

Recommended Posts

We hebben een Truma Combi 6 (2017) waarvan de boiler niet goed werkt.

De boiler werkt wel maar slaat te snel af waardoor het water net lauw is. Na 3 pogingen om te boiler aan/uit te zetten is het water wel heet te krijgen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De kachel verwarmt overigens wel !!

We hebben een ervaren Truma monteur naar laten kijken, maar die heeft ook niet direct een oplossing. Het probleem is nog in onderzoek.

Ook de gasdruk is getest met de gaspitten en de boiler aan, maar alles, ook de gaspitten blijven gewoon werken.

Volgens de knippercode (k,k,l,k,l,l,l,k) moet het foutcode 46 zijn. De mogelijke oorzaken die in de storingslijst worden aangegeven hebben we al geprobeerd.

- Bedieningspaneel vervangen, kabel vervangen

- Verbrandingsluchtmotor vervangen

Maar de foutcode blijft terugkomen.

Een optie is om de printplaat te vervangen, maar dan moet de hele kachel eruit omdat vanwege de inbouw er geen werkruimte is.

 

Heeft toevallig iemand ervaring met deze specifieke foutsituatie??

Link naar reactie
Share on other sites

Als de kachel normaal functioneert, zou de boiler ook normaal moeten functioneren.

Bij ons werd de storing veroorzaakt door de drukregelaar van het gas. Toen ik die vervangen had, waren de problemen in één klap over. Na vervanging van de drukregelaar brandde/brandt de kookplaat ook beter. Die vraagt veel minder gas dan de kachel/boiler en lijkt het altijd goed te doen..

aangepast door Busje
Link naar reactie
Share on other sites

GOK, 30 mBar met afblaasbeveiliging. Gekocht bij een caravanbedrijf in Duitsland. Er zat af-fabriek dezelfde in, maar de werking wordt na verloop van tijd minder. Ik heb nu ook reserve bij me van een ander merk, die ik hier bij de plaatselijke watersportwinkel heb gekocht.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...