Ga naar inhoud

Gordels verwijderen...


Rick
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik ben nieuw hier, pas 3 maanden een camper, heb gezocht maar kon niets vinden over mijn onderwerp.

 

Mag je gordels uit een camper verwijderen, terwijl er op het kenteken staat voor 5 persoenen, we zijn maar met 2 dus is er ook niet meer nodig.

 

Het schijnt dat de APK alleen kijkt naar de cabine, mits er natuurlijk geen gordels achterin zitten, als dat wel het geval is, moeten die natuurlijk aan de eisen voldoen.

 

Hoop dat iemand iets meer weet als ik...alvast bedankt,  Rick

Link naar reactie
Share on other sites

Ik koop natuurlijk geen camper om hem te verkopen, en ik kan ze altijd weer terugplaatsen...

3 complete gordels inclusief de grote metalen profiel op de vloer kom ik al gauw aan de 30-35 kilo, en ik gebruik het niet, het gaat er niet waarom, maar of het wel toegestaan is..voor de APK..

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bij de jaarlijkse APK keuring moet de camper aan de APK eisen voldoen. Voor iedere naar voor gerichte zitplaats moet een goedgekeurde gordel aanwezig zijn. Zitplaatsen die niet naar voren gericht zijn mogen tijdens het rijden  niet gebruikt worden. Zijn de gordels bij de keuring niet aanwezig, zul je de zitplaatsen moeten verwijderen. Na de keuring kun je natuurlijk de gordelonderdelen die je niet gebruikt verwijderen. De zitplaatsen kun je dan tijdens het rijden niet meer gebruiken. Pas op de bouten en moeren, deze zijn speciaal van vorm en beveiligd tegen loslopen.

Link naar reactie
Share on other sites

Handboek APK bij RDW..

 

Bescherming inzittenden

Artikel 5.2.47

Actuele regelgeving

 

Personenauto's die na 30 september 2000 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voren en naar achteren gerichte zitplaatsen.

 

 

Visuele controle. Indien in het middelste gedeelte van een doorlopende bank geen (heup)gordel aanwezig is, wordt dit gedeelte niet aangemerkt als zitplaats en behoeft geen (heup)gordel te zijn aangebracht. In geval van een kampeerwagen is de controle beperkt tot de voorste zitplaatsen en tot de overige zitplaatsen voor zover deze zijn voorzien van gordels.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...