Benny vd W Geplaatst: 13 juni 2022 Share Geplaatst: 13 juni 2022 Een beetje laat maar goed het gaat om het verhaal. September 2021, we kwamen terug van een reisje Franse kust, Pyreneeën, Spanje en de kust weer langs richting Perpignan. Vandaar naar boven richting Nederland waarvan gedeeltelijk Peage, omdat we daar niet naast een draaiende vrachtwagen wilde slapen zochten we een stille rustplaats op, te rustig blijkbaar geen camera's, om 11 uur stop er een politiewagen naast ons en in gebrekkig Engels wordt er uitgelegd dat we beter hier niet konden blijven in verband met agressieve criminele activiteit. Ter harte genomen dus toch bij een pompstation geslapen, naast een vrachtwagen met draaiende motor. De andere dag nogmaals op de peage net onder Dijon heel groot terrein met een groot restaurant vijver stukje bos tamelijk druk overal voor ons stond een auto met caravan schuin een eindje verder nog een camper verder veel auto's. Om kort ( nou ja ) te zijn s'morgens laat mijn vrouw altijd de hond uit, zegt ze je hebt de deur niet goed dicht gedaan hij staat op een kier. Ik zeg dat kan niet ik heb hem goed dicht gedaan, we begrepen er geen moer van er was ook verder niets aan de hand. We komen s'middags thuis aan laden wat spullen uit en ik wil de camper afsluiten, en ja hoor het slot was totaal niet meer bruikbaar. Er was met een schroevendraaier het slot opengemaakt ( om de hoek op het bankje lag mijn broek met een aardig bedrag ) de deur open gedaan, MAAR niet gerekend dat onze boxer er ook was, en er toen als een haas vandoor gegaan waarschijnlijk. Totaal niets gemerkt s'nachts, achteraf heeft s'nacht de camper wel bewogen maar dat gebeurt wel meer als de hond zich omdraait En dat op een drukke parkeerplaats, wat zou er zijn gebeurd als we geen hond hadden gehad, ik heb nu een slot aan de binnenzijde gemonteerd en 2 setjes vervangsloten voor het geval. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 13 juni 2022 Share Geplaatst: 13 juni 2022 Natuurlijk kan ik gelijk beginnen met een wijzend vingertje dat het al jaren bekend is dat slapen op rustplaatsen langs de grote weg sterk wordt afgeraden, juist door jouw ervaring. Maar aan de andere kant doen nog steeds best wat mensen dit, is oom agent klaarblijkelijk toch ook nog af en toe wakker en gebeurd er bij veel mensen niets. Wees in ieder geval blij dat het bij een kapot slot is gebleven en het bewijs dat een hond je beste anti inbraak systeem kan zijn. Denk misschien eens na over bijvoorbeeld HeoSafe bijzetsloten voor op de camperdeur en portierdeuren. Better safe than sorry. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Benny vd W Geplaatst: 13 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 13 juni 2022 Er zitten overal safe kantel sloten op, alleen als je binnen zit kan je moeilijk buiten afsluiten daarom nu een binnenslot gemonteerd. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.