Ga naar inhoud

INBRAAK


Benny vd W
 Share

Recommended Posts

Een beetje laat maar goed het gaat om het verhaal.

September 2021, we kwamen terug van een reisje Franse kust, Pyreneeën, Spanje en de kust weer langs richting Perpignan.

Vandaar naar boven richting Nederland waarvan gedeeltelijk Peage, omdat we daar niet naast een draaiende vrachtwagen wilde slapen

zochten we een stille rustplaats op, te rustig blijkbaar geen camera's, om 11 uur stop er een politiewagen naast ons en in gebrekkig Engels wordt er uitgelegd

dat we beter hier niet konden blijven in verband met agressieve criminele activiteit.

Ter harte genomen dus toch bij een pompstation geslapen, naast een vrachtwagen met draaiende motor.

De andere dag nogmaals op de peage net onder Dijon heel groot terrein met een groot restaurant vijver stukje bos tamelijk druk overal

voor ons stond een auto met caravan schuin een eindje verder nog een camper verder veel auto's.

Om kort ( nou ja ) te zijn s'morgens laat mijn vrouw altijd de hond uit, zegt ze je hebt de deur niet goed dicht gedaan hij staat op een kier.

Ik zeg dat kan niet ik heb hem goed dicht gedaan, we begrepen er geen moer van er was ook verder niets aan de hand.

We komen s'middags thuis aan laden wat spullen uit en ik wil de camper afsluiten, en ja hoor het slot was totaal niet meer bruikbaar.

Er was met een schroevendraaier het slot opengemaakt ( om de hoek op het bankje lag mijn broek met een aardig bedrag ) de deur

open gedaan, MAAR niet gerekend dat onze boxer er ook was, en er toen als een haas vandoor gegaan waarschijnlijk.

Totaal niets gemerkt s'nachts, achteraf heeft s'nacht de camper wel bewogen maar dat gebeurt wel meer als de hond zich omdraait

En dat op een drukke parkeerplaats, wat zou er zijn gebeurd als we geen hond hadden gehad, ik heb nu een slot aan de binnenzijde gemonteerd

en 2 setjes vervangsloten voor het geval.

Link naar reactie
Share on other sites

Natuurlijk kan ik gelijk beginnen met een wijzend vingertje dat het al jaren bekend is dat slapen op rustplaatsen langs de grote weg sterk wordt afgeraden, juist door jouw ervaring. Maar aan de andere kant doen nog steeds best wat mensen dit, is oom agent klaarblijkelijk toch ook nog af en toe wakker en gebeurd er bij veel mensen niets.

 

Wees in ieder geval blij dat het bij een kapot slot is gebleven en het bewijs dat een hond je beste anti inbraak systeem kan zijn. 

Denk misschien eens na over bijvoorbeeld HeoSafe bijzetsloten voor op de camperdeur en portierdeuren. Better safe than sorry.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...