Ga naar inhoud

Levertijden Adria buscamper


plastic

Recommended Posts

Maart 2021 besteld. Knaus buscamper. levering gepland mrt 2022, vervolgens juli, eind september en nu productie feb 2023 en ook nog onder voorbehoud.

 

Oorzaak fiat levert niet aan knaus . Was het eerst corona, daarna de chips en banden nu de kabelbomen (de belangrijkste Europese fabrieken bevinden zich in Oekraïne). Wel gaat het verhaal dat de 50.000 ducato bussen voor amazon  (Heet in VS Chrijsler RAM promaster) wel volgens schema worden geleverd.  Ik heb dit overigens niet verder kunnen verifiëren.  Een voordeel modeljaar en chassis bouwjaar 2023.  En ja een levering in de herfst? In de winter zal de camper in mijn situatie toch in de stalling staan. 

 

aanvulling 25-12-22. Het is hem dit jaar niet geworden. Levering zou nu eind feb 2023 worden (aan dealer) maar ook dat wordt nu weer niet gegarandeerd. alternatieven zijn er niet zo veel bovendien wanneer je nu een alternatief wilt betaal je de huidige prijs +20K.  

 

Leveringen op ander chassis. ook een probleem. Hoorde van dealer ford had aangekondigd 40% meer chassis te kunnen leveren aan knaus / weinsberg. Achteraf blijkt dat het blijft steken op 7%.

Dus wachten, hopen dat het doorgaat. 

 

Oja. de electrische auto die ik 3 jaar geleden besteld heb (sion van sonomotors) gaat voorlopig ook nog  niet door (mogelijk helemaal niet) zie 

#savesion  of. www.sonomotors.com

 

Update: levertijd camper is weer verder uitgesteld produktie knaus staat nu op half mei 2023. 🥲

aangepast door Bolle Brutus
Link naar reactie
Share on other sites

Fiat Professional moet volgens de richlijnen de Ducato nu ook deels 100% elektrisch gaan bouwen en leveren en daar zou Amazon de perfecte klant voor zijn. Die krijgt eerst zijn 50.000 elektrische Ducato's en dan kan Fiat Professional mogelijk weer volop diesels gaan bouwen en leveren. De vraag is alleen of de camperbouwers gelijk weer in de rij gaan staan als er weer geleverd wordt, of inmiddels betere deals met Ford, Mercedes, Iveco, MAN en VW hebben gemaakt waardoor Fiat misschien een tegenvaller krijgt.

Als deze conculega autofabrikanten slim zijn ontwikkelen zij samen een ideaal camperonderstel wat in meerdere fabrieken geproduceerd kan worden. Net zoals met auto's.

 

Daarnaast zijn er inderdaad leverproblemen met de kabelbomen voor veel automerken, die inderdaad grotendeels in de Oekraine worden gemaakt. Ook weer een typsich voorbeeld wat wedden op 1 paard veel risico's geeft. Vele fabrieken hebben met grondstoffen en halffabrikaten een zelfde soort probleem en zoeken nu naarstig naar een alternatief. Misschien is dit de tendens om meer meer in eigen regio/land te gaan maken. Dit lijkt op het eerste gezicht misschien meer te kosten maar niet kunnen leveren, de extreme prijsverhoging op containers verschepen uit Azie en afhankelijk zijn van grondstofprijzen door monopolisten is op langere termijn ook duur, of misschien nog duurder.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid