Ga naar inhoud

Campercontact POI's in MBUX van mercedes Sprinter laden


Quiri
 Share

Recommended Posts

  • 5 months later...

Geen garantie dat het werkt maar je kan dit altijd eens proberen. MBUX werkt met het GPX bestandsysteem. De POI's van Campercontact zijn erin twee smaken n.l. .ov2 (TomTom) en .csv (Garmin).

Wat je eerst moet doen is het .ov2 bestand omzetten naar GPX met een POI converter. Daarna de handleiding van flitspalen volgen om de converteerde POI's op de geheugenkaart te zetten, succes.

aangepast door CaradoT135
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Als het mogelijk is, kun je de APP op MBUX zetten en van daaruit de route volgen.

Wat wel mogelijk is, dat bij het zoeken naar een plaats/bestemming in de navigatie ook de POI's van daar (campings etc. ) te zien zijn.

In mijn camper heb ik ook een eigen router met abonnement. Dus overal in Europa eigen WiFI in de camper.

Maar ongetwijfeld zijn er nog verdere mogelijkheden die ik dan ook graag wil vernemen.

Maar is dat wel wat je wilt, uiteindelijk kun je je route van plaats naar plaats perfect ingeven en volgen. En internetten gaat nog steeds beter via je Iphone of Android toestel.

Maar dus ook van POI naar POI gaat via de navigatie van de MBUX.

WhatsApp Image 2020-11-02 at 20.32.19.jpeg

aangepast door Ger K.
Link naar reactie
Share on other sites

Ger bedankt voor je respons. Ik denk dat voor mij android-auto de beste oplossing is. Na aansluiten van je mobiel kun je gewoon gebruik maken van het MBUX navigatiesysteem tot bijv.Bordeaux en ben je in de buurt dan zoek ik op de mobiele camperapp een camperplaats uit en druk dan op route. Dan neemt Google Maps het automatisch over tot de camperplaats. Een druk op de app toets van Mercedes en je zit weer in de MBUX navigatie. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Het plaatsen van ROUTES in de MBUX:

 

Maak op je PC een route in .gpx formaat.

Zet deze route(s) in een map ROUTES op een USB-stick.

Plaats de stick in de USB aansluiting van de MBUX.

Kies de optie OPGESLAGEN ROUTES en na het inlezen kun je de route kiezen en rijden.

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

IK gebruik Mercedes Me om de gegevens van campercontact naar de Mbux te sturen dat kan ook als de Mercedes gewoon geparkeerd staat en dan krijg je de coördinaten netjes in de Mbux die je nodig hebt. Werkt prima. ook onderweg als de partner al aan het zoeken is naar een geschikte plaats in de buurt op der eigen telefoon.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...