Quiri Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Kan iemand mij vertellen of en hoe je Poi's van campercontact in de MBUX navigatie van de nieuwe Mercedes Sprinter Kan laden.Voorheen met Garmin lukte mij dat wel. Bij voorbaat dank. Ik ben benieuwd!! Quote
Jean 61 Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 Vroeg mij dit ook af, van garages geen hulp. Quote
Jean Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 Vraag ik mij ook af, in Mbux staat er wel een navigatie maar niet voor campers, garages kan men niet terecht allemaal paraplu open Quote
CaradoT135 Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 (aangepast) Geen garantie dat het werkt maar je kan dit altijd eens proberen. MBUX werkt met het GPX bestandsysteem. De POI's van Campercontact zijn erin twee smaken n.l. .ov2 (TomTom) en .csv (Garmin). Wat je eerst moet doen is het .ov2 bestand omzetten naar GPX met een POI converter. Daarna de handleiding van flitspalen volgen om de converteerde POI's op de geheugenkaart te zetten, succes. 8 oktober 2020 aangepast door CaradoT135 Quote
Quiri Geplaatst: 8 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2020 Het is een poging waard. Als het lukt laat ik het weten. Bedankt zover!! Quote
Ger K. Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 (aangepast) Als het mogelijk is, kun je de APP op MBUX zetten en van daaruit de route volgen. Wat wel mogelijk is, dat bij het zoeken naar een plaats/bestemming in de navigatie ook de POI's van daar (campings etc. ) te zien zijn. In mijn camper heb ik ook een eigen router met abonnement. Dus overal in Europa eigen WiFI in de camper. Maar ongetwijfeld zijn er nog verdere mogelijkheden die ik dan ook graag wil vernemen. Maar is dat wel wat je wilt, uiteindelijk kun je je route van plaats naar plaats perfect ingeven en volgen. En internetten gaat nog steeds beter via je Iphone of Android toestel. Maar dus ook van POI naar POI gaat via de navigatie van de MBUX. 2 november 2020 aangepast door Ger K. Quote
Quiri Geplaatst: 7 november 2020 Auteur Geplaatst: 7 november 2020 Ger bedankt voor je respons. Ik denk dat voor mij android-auto de beste oplossing is. Na aansluiten van je mobiel kun je gewoon gebruik maken van het MBUX navigatiesysteem tot bijv.Bordeaux en ben je in de buurt dan zoek ik op de mobiele camperapp een camperplaats uit en druk dan op route. Dan neemt Google Maps het automatisch over tot de camperplaats. Een druk op de app toets van Mercedes en je zit weer in de MBUX navigatie. Quote
Ger K. Geplaatst: 10 januari 2021 Geplaatst: 10 januari 2021 Het mooiste zou zijn, een thuis gemaakte route over te zetten naar de MBUX. Je kunt dan b.v. ook de te rijden wegen, te bezoeken punten etc. zelf van te voren uitzoeken. Mooi programma daarvoor is - myrouteapp.com - - ? - Blijft dus een vraagteken. Quote
Ger K. Geplaatst: 17 juli 2021 Geplaatst: 17 juli 2021 Het plaatsen van ROUTES in de MBUX: Maak op je PC een route in .gpx formaat. Zet deze route(s) in een map ROUTES op een USB-stick. Plaats de stick in de USB aansluiting van de MBUX. Kies de optie OPGESLAGEN ROUTES en na het inlezen kun je de route kiezen en rijden. Quote
HSA1963 Geplaatst: 7 september 2022 Geplaatst: 7 september 2022 IK gebruik Mercedes Me om de gegevens van campercontact naar de Mbux te sturen dat kan ook als de Mercedes gewoon geparkeerd staat en dan krijg je de coördinaten netjes in de Mbux die je nodig hebt. Werkt prima. ook onderweg als de partner al aan het zoeken is naar een geschikte plaats in de buurt op der eigen telefoon. Quote
HSA1963 Geplaatst: 16 september Geplaatst: 16 september Volg bijgaande instructie en je kunt campercontact in de MBUX mercedes plaatsen. https://drive.google.com/file/d/1YMozRgB5je21531b9H666qEO8iLeqWlZ/view?usp=sharing 1 Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.