Ga naar inhoud

Display werkt niet


Duke
 Share

Recommended Posts

Dag,

ik heb twee jaar geleden een Livingstone 2 buscamper uit 2012 gekocht maar het bedieningsdisplay geeft de spanning van de motoraccu niet goed weer. Hij geeft voor de accu 8,5 V en 0% aan terwijl de werkelijke spanning pakweg 13,5 v is en de accu dus in prima staat verkeert en gewoon bijlaadt tijdens het rijden. De gegevens van de huishoudaccu geeft hij goed weer. Vraag me ook af of hij het niveau van de grijswatertank wel goed aangeeft. Rest van de indicatoren en aan/uit knoppen werken wel. Bij het inschakelen van het display hikt hij soms ook even. Maar bij tweede keer uit en weer aan start hij dan weer normaal op. Bedieningspaneel is van het Italiaans merk Nordelettronica. Vraag me af of het zin heeft het ding te laten doormeten, of het in de bedrading zit of dat ie gewoon vervangen moet worden. Heeft iemand dit ook al eens bij de hand gehad. En waar kan ik het apparaat het beste laten doormeten. Ik woon in het midden van het land. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Link naar reactie
Share on other sites

Als er electronisch vreemde zaken gebeuren in een wat oudere camper (ik heb er zelf ook een) dan kan dit veroorzaakt worden door een slechte massa verbinding tussen motordeel en het chassis. Zodra er ergens wat corrosie is kan dit een weerstand in het stroomcircuit opleveren, een weerstand van 1-2 ohm kan al voor veel ellende zorgen. Zelf heb ik dit opgelost door een nieuwe lintkabel te monteren tussen de dynamo en het chassis, hierna waren mijn problemen geheel weg. 
Daarna heb ik het montagepunt in de bitak gezet zodat dit beschermd is tegen vocht. 

85A07C69-8801-4618-AA97-A13B591EE21A.jpeg

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...