Ga naar inhoud

Oplader voor huishoudaccu


fjariens

Recommended Posts

Wij zijn in het bezit van een Hobby camper uit 2008. Sinds kort hebben we een nieuwe huishoudaccu. Deze zit onder de stoel van de bijrijder. Daar zit ook een oplader. Die kan ik aan en uitzetten (middels een drukknop). Moet deze altijd aan staan? b.v. ook wanneer de camper in de stalling staat. Hij staat daar onder stroom (220V) dmv een tijdschakelaar. Dus niet constant. Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Share on other sites

Tja, in de (winter) stalling heb je altijd een zekere mate van zelfontlading van de accu(s). Daarnaast zijn er vaak sluipverbruikers die ook het nodige consumeren. Dat is ook de reden dat stallingen soms periodiek de campers aan de stroom zetten om te voorkomen dat start- en/of huishoudaccu aan het begin van het nieuwe seizoen leeg zijn. Dus ik zou zeggen, aanzetten, dan wordt (ook) de huishoudaccu tussendoor bijgeladen. Een andere optie is de accu volgeladen wegzetten en de minpool loshalen.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid