Puijke Geplaatst: 9 september 2021 Share Geplaatst: 9 september 2021 Ik overweeg plaatsing van een retroroetfilter in mijn (Bürstner met) Fiat Ducato 2,8JTD automaat. Die moet voldoen aan Duitse normen zodat mijn (Duitse) milieusticker van geel naar groen kan = euro 4 voor Duitsland. Welk merk(en) retrofilters zijn goed? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 10 september 2021 Share Geplaatst: 10 september 2021 Het hangt af van het bouwjaar van jullie kampeerauto. Op dieselauto’s vanaf bouwjaar 1995 kan een roetfilter ingebouwd worden. Op oudere diesels is dit technisch niet mogelijk. Wat wel wonderlijk is dat het voor de RDW niets uitmaakt of je achteraf een retro-roetfilter laat inbouwen. Je kampeerauto krijgt dus geen betere emissieklasse op het kenteken als je achteraf een roetfilter laat inbouwen. En dit lijkt nogal tegendraads omdat de Nederlandse overheid het wegverkeer milieuvriendelijker wil maken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.