Ga naar inhoud

Internet in de camper


Frido
 Share

Recommended Posts

Beste lezers,

 

Ik heb sinds kort en voor het eerst een camper gekocht. Ik ga ook in de camper werken en het liefst geef ik een online training via Zoom in de camper. Is dit allemaal mogelijk. Met andere woorden, wat zijn de beste manieren om goed internet in de camper te kunnen ontvangen op de camping en op campingplaatsen.

 

Ik hoor graag van jullie en vast dank.

 

Hartelijke groet van Frido. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoelang wil je onafgebroken in het buitenland zijn Frido?

 

Want LET OP de kleine lettertjes met een NL onbeperkt abonnement! 

 

Een mifi apparaatje, is superhandig, altijd en overal je eigen veilige WiFi verbinding. Gewoon een lokale prepaid data kaart kopen is vaak het goedkoopste. In veel Europese landen worden deze kaarten verkocht, vaak het goedkoopste bij de provider met de rode komma in het logo. Ik weet niet of ik reclame mag maken. Of in Portugal bv in de tabakszaak of kiosken. Prijs indicatie (2019) €15 à €20 voor 20 à 30 GB.

 

De Europese wetgeving is hierover duidelijk en providers houden je daar ook aan. Helaas spreek ik uit eigen ervaring. 

Onderstaande tekst komt van: https://www.google.nl/amp/s/europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/indexamp_nl.htm

Toezicht op uw roaminggedrag

Om te controleren of u zich wel aan het beleid inzake redelijk gebruik houdt, mag uw provider uw roaminggedrag volgen over een periode van vier maanden. Bent u in die periode meer in andere EU-landen geweest dan thuis én hebt u daar meer gebruikgemaakt van mobiele diensten dan thuis, dan kan uw mobiele provider u om uitleg te vragen. U krijgt daarvoor 14 dagen de tijd.

Bent u ook daarna meer in het buitenland dan thuis en blijft u daar meer dan thuis verbruiken, dan mag uw provider u een toeslag voor roaming aanrekenen. Die toeslag bedraagt (exclusief btw) maximaal:

  • 0,032 euro per minuut voor uitgaande gesprekken
  • 0,01euro per sms
  • 3 euro per gigabyte voor data (in 2021)
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...