Jochniew Geplaatst: 9 augustus 2021 Share Geplaatst: 9 augustus 2021 Wat is er bekend over de millieuzones in Oostenrijk. Mijn camper is van categorie N1 en zou een abgasplaquette nodig hebben. Is dat zo en geldt dat voor alle snelwegen in Oostenrijk? Ik ben voornamelijk op doorreis van en naar Hongarije. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 12 augustus 2021 Share Geplaatst: 12 augustus 2021 @Jochniew als je dit forum hebt kunnen vinden dan lijkt het me toch redelijk makkelijk om ook te zoeken op abgasplaketten? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 12 augustus 2021 Share Geplaatst: 12 augustus 2021 Ofwel: 1 uur terug, Kees_S zei: De verplichting om te etiketteren met de uitlaatsticker geldt voor vrachtwagens en gelede voertuigen in Wenen en in het oosten van Neder-Oostenrijk, evenals in delen van Opper-Oostenrijk en Stiermarken. Alleen uitlaatstickers uitgegeven in Oostenrijk zijn geldig. Milieustickers uit andere landen zijn ongeldig. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jochniew Geplaatst: 16 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2021 Sinds 01.01.2015 is in Oostenrijk de milieusticker "Umwelt-Pickerl" ingevoerd, die verplicht is voor alle vrachtwagens, ongeacht het type brandstof en het toegestane totaalgewicht, als ze een van de milieuzones willen binnenrijden. Hieronder vallen ook de zogenaamde fiscale personenauto's die als N1-vrachtwagen zijn geregistreerd. De vraag ging er eigenlijk om of dit nodig is voor campers met een N1 categorie kenteken, zoals die van mij. Ik heb zelf nooit prpblemen ervaren hiermee, maar kwam een bericht tegen dat dit nodig zou zijn, mede gezien het feit dat Garmin op deze route een millieuzone aangeeft. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.