Ga naar inhoud

wie heeft tips voor aanvullend vervoer in het buitenland?


Jahn
 Share

Recommended Posts

Beste Forumleden, wij hebben net een nieuwe buscamper aan geschaft, zijn nog nieuw in deze (camper) wereld en vanwege de corona vooralsnog alleen in Nederland op pad geweest. Op de trekhaak hebben we twee fietsen mee op een fietsdrager. Dat is voor de NL wegen prima. In het buitenland hebben we aan de gewone fietsen waarschijnlijk niet veel en willen die thuis laten. Maar wat is nu een handige en effectieve vorm van aanvullend vervoer in het (soms bergachtige) buitenland: een elektrische vouwfiets (op te bergen in de (kleine) garage)?, een scootertje op de trekhaak? anders? wie heeft hier ervaring mee en wat is de ideale oplossing? wie heeft de beste tip?

 

alvast dank!!

Link naar reactie
Share on other sites

Een moeilijke vraag, denk ik. Of beter, een makkelijke vraag waarop het lastig is een antwoord te geven. Wáár heb je aanvullend vervoer nodig? Iets zwaars zoals een scooter zou ik niet op mijn trekhaak willen hebben. Een elektrische vouwfiets kan, maar daar heb je er twee van nodig wanneer je niet alleen bent (en daar lijken de ‘wij’ die een nieuwe buscamper hebben aangeschaft op te duiden). Maar of je in een buscamper ruimte hebt voor twee elektrische vouwfietsen??
Zelf zoek ik het meeste aanvullend vervoer, voor zover dat nodig is en niet de fiets betreft, in het openbaar vervoer. Meestal heb ik daar voldoende aan. Wanneer ik een stadscentrum wil bezoeken en daar niet in de buurt kan parkeren (dat is nogal eens het geval omdat parkeergarages voor de meeste campers ontoegankelijk zijn) dan zet ik de camper ergens in een wijk buiten het centrum en laat ik een taxi komen. Ik maak een foto van het straatnaambordje en laat dat aan de taxichauffeur zien op de terugreis.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...