Ga naar inhoud

vergelijk onderkant oudere camperbus


Robert ter Horst
 Share

Recommended Posts

Wij hebben sinds 2016 een oudere camperbus  - Adriatic, onderstel is een Fiat Ducato 2.8 Diesel - 244 -  uit 2003/2004. 

(uit de documentaire kunnen we herleiden dat ie in Duitsland 10 jaar in de verhuur heeft gezeten en netjes onderhoud heeft gehad).

Als ik onder onze bus kijk zie je uiteraard dat het geen nieuwe bus meer is, links en rechts zie je sporen van roest. Ik ben benieuwd naar hoe de onderkant van andere - oudere - camperbussen er uit zien. Speurend op internet naar foto's kom ik helaas niet veel verder. Heeft iemand foto's van zijn/haar camper ter vergelijk? ( foto's van onze camper bodem in een nieuwe post) 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Robert,

Het lijkt nogal mee te vallen. Ik heb ook zo'n bus uit 2005, Ducato 244. Ik heb de bus op steunen gezet m.b.v. een garagekrik. Dan kun je op je rug er onderdoor tijgeren en alle ongerechtigheden verwijderen. Vuil en troep zijn te verwijderen enkele harde borstels (en evt. water en vet verwijderaar). De losse roest verwijderen met een staalborstel. Ik heb met succes Owatrol Oil gebruikt. Dat is een antiroest middel dat verdere roesten voorkomt. Daarna 2 x het behandelde oppervlakte met roestwerende ijzerverf overgeschilderd. Die geroeste bouten en moeren kunnen geen kwaad. Moeilijk bereikbare plaatsen met Owatrol spuitbus behandelen. Na 3 jaar ziet het er nog steeds prima uit.

De camper overwinterd naast mijn woning onder een hoes die iets luchtdoorlatend is. De camper zet ik op bokken. Beter voor de banden en gemakkelijk om de onderzijde te inspecteren c.q. bij te werken.

 

Ik hoop dat je iets hebt aan dit advies.

Succes

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...