Ga naar inhoud

gastank en snelkoppeling


geedoubleyou
 Share

Recommended Posts

Volgens mij het je een Truma monocontrol CS met gasfilter. Daar zit een speciale hogedrukslang op. Het is volgens mij niet de bedoeling dat je dit circuit verstoord door daar een snelkoppeling in/bij te plaatsen. Immers, het is de bedoeling dat als er iets gebeurt tijdens het rijden de crash sensor (CS) de boel afschakelt. Overigens werkt deze beveiliging ook als je stationair op de camping of CP staat. De speciale gasslang is daarin een belangrijk onderdeel, want daar zit ook een slangbreukventiel in. Wat je m.i. wel zou kunnen doen is een (vaste) voorziening maken ergens ná de Truma monocontrol CS in het leidingnet (wel met eigen afsluiter) en een vaste buitenaansluiting (die werken wel met een snelkoppeling). Misschien niet het makkelijke antwoord waar je op zit te wachten, maar volgens mij wel de beste en veiligste oplossing, camper fabrikanten doen het namelijk ook zo. En...., waarom zou je anders een Truma monocontrol CS installeren als je deze beveiliging weer gaat omzeilen.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...