Ga naar inhoud

Defecte converter


Lmc
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Al enige tijd in het bezit van een LMC camper uit 1990. In mei

 willen wij voor langere periode op reis. Bij het nalopen van de auto kwam ik erachter dat er een converter 600 w. Aanwezig is. Deze hebben we nooit gemist maar twijfel om een nieuwe aan te schaffen.  Meestal zetten we de camper na een aantal dagen zonder 220 volt, weer onder spanning voor een nacht.  Welk voordeel geeft deze ons, en wat is het verbruik aan stroom hiervan ( hoelang kan ik 220v gebruiken , uiteindelijk alleen voor boiler,  tv, en eventueel koelkast (staat meestal op gas bij stilstaan).  Hoe kan ik het verbruik berekenen?

Alvast bedankt. 

Albert 

Link naar reactie
Share on other sites

56 minuten geleden, Lmc zei:

Hallo,

 

Al enige tijd in het bezit van een LMC camper uit 1990. In mei

 willen wij voor langere periode op reis. Bij het nalopen van de auto kwam ik erachter dat er een converter 600 w. Aanwezig is. Deze hebben we nooit gemist maar twijfel om een nieuwe aan te schaffen.  Meestal zetten we de camper na een aantal dagen zonder 220 volt, weer onder spanning voor een nacht.  Welk voordeel geeft deze ons, en wat is het verbruik aan stroom hiervan ( hoelang kan ik 220v gebruiken , uiteindelijk alleen voor boiler,  tv, en eventueel koelkast (staat meestal op gas bij stilstaan).  Hoe kan ik het verbruik berekenen?

Alvast bedankt. 

Albert 

Wellicht bedoel je een inverter (van 12 volt gelijkspanning naar 230 volt wisselspanning). Kan handig zijn voor b.v. een koffiezetapparaat onderweg, maar 600 watt is niet echt veel. Boiler kan, maar heeft volgens mij meer dan 600 watt nodig, TV kan prima, maar zorg dat je dan een zuivere sinus inverter hebt, zou koelkast op 12 volt of gas houden.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

In mijn 2e hands camper zat een 1000W inverter, die heb ik eruit gehaald i.v.m. gewicht. Vervolgens gebruik ik alleen apparaten die op 12V werken en dat gaat prima. Een inverter is niet effieciënt en kost alleen maar extra ampère-uren. Voor de koffie en thee gebruik ik een 12v waterkoker. De tv sluit ik direct aan op de 12v. De koelkast kan ook op de 12v. Dus waar heb je 220v voor nodig?  Alles werkt gewoon op de energie van 2 zonnepanelen en dat volstaat. (Wij gaan alleen in de zomer erop uit)

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...