Klercq Geplaatst: 24 februari 2021 Share Geplaatst: 24 februari 2021 Wie kan mij vertellen of laten zien hoe je de radio tevens navigatie kan overzetten van start accu naar huishoud accu Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 26 februari 2021 Share Geplaatst: 26 februari 2021 Misschien wel makkelijk als je meer gegevens van jouw camper geeft. Hoe moeten wij hier antwoord op geven als we niet eens het merk van jouw camper weten. Ik hoef bij mijn Carthago maar een knop op mijn bedieningspaneel in te drukken. Onder deze knop zit tevens de voeding van de tv en decoder. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 28 februari 2021 Share Geplaatst: 28 februari 2021 Toen ik mijn camper met Ducato x250 aanschafte was dat één van de eerste dingen die ik heb gewijzigd. Mijn Zenec ZE3726 kreeg zijn stroom ook van de startaccu, zeer onlogisch als je de auto op contact moet zetten om radio te luisteren. Wat ik gedaan heb is op de EBL99 de block 5 stekker van 2 pinnnen en een kabel voorzien met plus en min. Dan is dat vanaf deze zijde gelijk gezekerd. Toen de kabel richting het dashboard getrokken. De nieuw getrokken kabel heb ik gesplitst en apart gezekerd richting radio en naar mijn sigarettenaansteker. Die heb ik trouwens gelijk vervangen voor USB laders De radio/navigatie verwijderd en de rode (geschakelde) en gele (permanente) voedingskabel van de ISO doorgeknipt. De niet meer dienstdoende voedingskabels met een krimkous. Daarna de rode en gele kabel aan de nieuw getrokken kabel gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
PetruW Geplaatst: 4 maart 2021 Share Geplaatst: 4 maart 2021 Hallo C, een duidelijke uitleg, maar heeft dit geen invloed op de achteruitcamera die aangaat bij achteruit schakeling,?? of andere functies, via HHaccu heb je ook direct zicht op verbruik via display Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 4 maart 2021 Share Geplaatst: 4 maart 2021 Als je alleen de rode en gele doorknipt van de switched power is het enige wat je doet de bron van de voeding wijzigen. Als je zoals beschreven een vrije + en - van Block 5 pakt zal dat geen invloed hebben. In mijn geval heb ik altijd prik op mijn radio/navigatie en mijn 2 USB laders in het dashbord en is daarmee mijn startaccu ontlast van (sluip)verbruik. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
PetruW Geplaatst: 5 maart 2021 Share Geplaatst: 5 maart 2021 Ik heb nu al een aansluiting buiten het contact via een schakelaar aan en uit , maar via de HH accu is beter, dus is er werk aan de winkel Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Tude Geplaatst: 26 maart 2021 Share Geplaatst: 26 maart 2021 Ik zit met hetzelfde probleem, op contact voor radio functie. Wie verzint zoiets.. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Tude Geplaatst: 25 april 2021 Share Geplaatst: 25 april 2021 Ik heb een Laika Kreos 5009, en heb van andere Laika camperaars begrepen dat hun radio via de zgn AUX knop op het display aangezet kan worden. Die functie heb ik ook op het display, maar stuurt niets aan. Zal hier een defect zitten, of zit dit anders. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.