Ga naar inhoud

MBUX


Puck19
 Share

Recommended Posts

Ik zit met hetzelfde probleem, afmetingen en tonnage kunnen niet ingegeven worden. En volgens een medewerker van Mercedes zal het ook nooit vrijgegeven worden omwille van rechten en prijsafspraken. Ik zoek dus ook iemand die het systeem kan overrulen en het te upgraden naar een volwaardige camperversie. 
Als iemand tips heeft hierover graag dan. 🙂

Link naar reactie
Share on other sites

Hi Frans,

 

Wij zijn net terug uit Frankrijk en daarom heb ik niet eerder gereageerd, een dag voor de vakantie heeft hij een hele dag bij Mercedes gestaan. Hij stond daar prachtig maar van een update was geen sprake. Sorry foutje en de man die het had geregeld was op vakantie. Dus je hebt gelijk, nog even wachten en ik zal de volgende keer mijn enthousiasme een beetje temperen.

 

Barry heeft inmiddels wel een coating gehad en dit ziet er goed uit, even een paar jaar wachten om te kunnen zien wat uiteindelijk het resultaat is.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Tsjaa, niets aan te doen.

 

In Duitsland schijn je ook de dieselkachel te kunnen "vrijschakelen" , zodat je hem ook kan gebruiken voor de verwarming, ook via de Mercedes Me app. Helaas weten ze er hier weer niets van. 😞

 

We wachten maar ongeduldig af.

 

De MBUX- navigatie valt me niet tegen. Merkt snel opstoppingen / files en wegwerkzaamheden op

 

Alleen vind ik de gesproken informatie wat karig en soms ook onduidelijk. Tevens mis ik nog wat extra informatie (max snelheid e.d.),  zoals bij de Garmin, waar ook de tekens en tekst wat groter zijn

aangepast door Frans
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Vanmorgen stond onderstaand bericht in mijn mailbox.

Zoals ik het lees, krijgen alleen de modellen ná productiedatum 02-2022 de update voor aanhangwagens en grote voertuigen.

Dus mensen die dit jaar een camper hebben ontvangen, zéér grote kans hebben, dat ze de update ook niet meer ontvangen, omdat de productiedatum van de Sprinter vorig jaar zal/kan zijn.

Ook als de camper in 2023 geleverd wordt, loop je nog de kans, dat de productiedatum van vóór 02-2022 ligt.

 

Scheelt me wel in de kosten, ga ik de MBUX navigatie over 2 jaar misschien niet meer updaten, want dat voegt toch niet meer toe.

Dan blijf ik lekker bij mijn Garmin Camper, daar zitten nog wel de gratis kaart updates bij (zolang het toestel dit ondersteund).

Zal het nog eens goed bekijken.

 

image.thumb.png.d603821434a14dae85af18c915a043f3.png

 

Wel weer jammer, men gaf al lang aan dat er een update zou komen voor grotere/zwaardere voertuigen, maar dat dit nu niet meer voor de "oude modellen" geldt, vind ik wel erg triest.

 

Ik hoop dat men nog tot inkeer komt en alle op Sprinter gebaseerde campers, de update geven voor de navigatie.

aangepast door Frans
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Vandaag de Service A onderhoudsbeurt laten doen incl. de vervanging van de olie van de automatische versnellingsbak.

 

Ik had tijdens de planning aangegeven dat er een update was voor het MBUX systeem voor het ingeven van de afmetingen en gewicht van de Mercedes/camper.

Zij hebben deze update geïnstalleerd

Op de rekening staat MBUX update OV1.

 

en even daarna zag ik de Mercedes Store, dat er een optie bij was gekomen:

 

Quote

Navigatie voor aanhangwagens en overmaatse voertuigen

Digitaal extra
 
Over geschikte wegen naar de bestemming: Houdt bij de berekening van de optimale route rekening met de afmetingen van het voertuig en de combinatie.

 

Kosten voor de App uitbreiding €.29,=/ 3 jaar

 

Tekst die bij de uitbreiding staat:

 

Quote

In één oogopslag

  • Geoptimaliseerde routebegeleiding aan de hand van de lengte, de breedte, de hoogte en het toegestaan totaalgewicht
  • Vermijdt nauwe doorgangen en inrijverboden
  • Verzendt routes via Send-to-Car aan het voertuig en start de navigatie direct

Vindt de voor uw voertuig passende route.

Begin gewoon – zelfs wanneer de afmetingen van uw voertuig groter zijn dan die van een normale auto. De navigatie voor aanhangwagens en overmaatse voertuigen berekent de voor u optimale route aan de hand van de individuele voorwaarden. Hiervoor hoeft u alleen de afmetingen van uw combinatie en het toegestaan totaalgewicht in te voeren. Hindernissen zoals lage tunnels, bruggen of nauwe straten worden vermeden.

In de Mercedes me App voert u de lengte, de breedte, de hoogte en het toegestaan totaalgewicht van uw voertuig of combinatie in. Er wordt vervolgens bij de routeberekening in de Mercedes me App automatisch rekening gehouden met deze afmetingen. Daarbij worden routes uitgesloten, die vanwege hoogtebeperkingen, bochtradii, rijstrookbreedte en andere parameters niet bereden kunnen worden. Via Send-to-Car stuurt u de geoptimaliseerde routes eenvoudig aan het multimediasysteem MBUX in uw Mercedes en start u de navigatie.

 

Ik/wij hebben de update nog niet kunnen testen. Ik weet wel dat er een paar  "maren" aan zitten:

     - Je moet de route plannen moet je via de Mercedes ME App (navigatie sysmbool rechts onderaan), dus niet op het MBUX systeem en dan naar het MBUX systeem zenden.

     - Wat ik nog gelezen heb, moet je de route opnieuw verzenden naar het MBUX systeem. Ik heb nog niet kunnen achterhalen of dit automatisch gaat

 

We gaan het zien of het een vervanging wordt van onze Garmin, waar we overigens zeer tevrede mee zijn. 

 

 

MBUX.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

1872559366_Schermafbeelding2023-04-14om16_28_01.thumb.png.895100888c274642f275e60da3c8b766.pngIk heb de MBUX OV1 update laten installeren bij de dealer. Daarmee krijg je een extra optie op in de route berekening de optie "Navigatie grote voertuigen"  met aanvullende tekst Navigatie voor aanhangers en grote voertuigen. Ik kan echter niet vinden waar ik afmetingen en max gewicht kan invoeren. Ik kan het wel invoeren in de Mercedes Me app.  

 

Heeft iemand ervaring wat de navigatie anders doet wanneer de optie "Navigatie grote voertuigen".  aan staat zonder dat ik ergens afmetingen en gewicht kan invoeren

aangepast door asvalk
Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...
Op 14-4-2023 om 16:06, asvalk zei:

1872559366_Schermafbeelding2023-04-14om16_28_01.thumb.png.895100888c274642f275e60da3c8b766.pngIk heb de MBUX OV1 update laten installeren bij de dealer. Daarmee krijg je een extra optie op in de route berekening de optie "Navigatie grote voertuigen"  met aanvullende tekst Navigatie voor aanhangers en grote voertuigen. Ik kan echter niet vinden waar ik afmetingen en max gewicht kan invoeren. Ik kan het wel invoeren in de Mercedes Me app.  

 

Heeft iemand ervaring wat de navigatie anders doet wanneer de optie "Navigatie grote voertuigen".  aan staat zonder dat ik ergens afmetingen en gewicht kan invoeren

op de app kan je de afmetingen en gewichten ingeven

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 5-11-2023 om 14:28, BoomKurt zei:

men moet blijkbaar de route aanmaken via de app op je gsm en deze dan naar MBUX verzenden

 

Klopt maar het probleem is dat een herberekeningen op basis van verkeersinformatie op de MBUX dan een standaard route berekening geeft. Dus ook wanneer je een afslag mist en MBUX opnieuw gaat rekenen.  Bij een herberekening heeft de MBUX geen voertuig gegevens. Daarom wilde ik met de OV update voor de MBUX alle berekeningen in de MBUX laten plaats vinden. Ik heb uitvoerig de MBUX OV update getest. Bij het aanschakelen route berekening grote voertuigen ( OV update ) op de MBUX maakt hij direct een gewone route berekening aan dus zonder voertuig gegevens en start direct  een tweede route berekening met voertuig afmetingen zou je denken. . Deze tweede berekening stopt na enige tijd met de mededeling dat de MBUX de route niet kan berekenen.  Dat is altijd het geval dus de OV update is volledig nutteloos en helaas wel duur

( 150 Euro ).  MB customer service geeft geen reactie op dit probleem.  De dealer verwijst naar MB customer service.  

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...