Ga naar inhoud

MBUX


Puck19
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...

Wij zijn ook in het bezit van een nieuwe camper op een Mercedes sprinter basis (Hymer masterline BML T 780) en zijn ook teleurgesteld in het navigatie systeem. Wij kunnen geen maten invoeren en stuurt ons over de meest onlogische routes door de bergen. Voor een beginnende camperbestuurder wel spannend maar soms ook niet grappig meer. Nadere informatie bestaat alleen uit de belofte dat er aan gewerkt wordt door Mercedes, dan maar de alternatieve systemen en kaarten weer gebruiken. Wij verwachten dit eigenlijk niet met zo'n nieuw en modern systeem.

 

Groet,

Evert

Link naar reactie
Share on other sites

15 minuten geleden, Barry zei:

Wij zijn ook in het bezit van een nieuwe camper op een Mercedes sprinter basis (Hymer masterline BML T 780) en zijn ook teleurgesteld in het navigatie systeem. Wij kunnen geen maten invoeren en stuurt ons over de meest onlogische routes door de bergen. Voor een beginnende camperbestuurder wel spannend maar soms ook niet grappig meer. Nadere informatie bestaat alleen uit de belofte dat er aan gewerkt wordt door Mercedes, dan maar de alternatieve systemen en kaarten weer gebruiken. Wij verwachten dit eigenlijk niet met zo'n nieuw en modern systeem.

 

Groet,

Evert

Ja Barry het is Mercedes bekent en ze krijgen meerder meldingen zelfs van koeriers en ambulance maar hebben nog niks ermee gedaan. Ik vindt het erg jammer want je koopt een systeem  bij een fabrikant waarvan je mag verwachten dat ze erg op service staan, maar jammer genoeg niets gebeurd. Mijn MBX kost €3500 en ik kan er bijna niks mee. De volgende camper wordt geen Mercedes meer dat kan ik je wel toezeggen, mits ze alles aanpassen. Ook is er een probleem met de cabine, want het tocht behoorlijk als je in je camper zit, je zou verwachten dat ze daar een oplossing voor hebben maar ook daar weer bij moet ik zeggen dat ze dat jammer genoeg niet hebben.

Ik wens iedereen een voorspoedig 2022 toe, ondanks dat we met het dure systeem niet veel kunnen doen.

Link naar reactie
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties, als alles door kan gaan is het de bedoeling dat wij voor het eerst naar wintersport gaan met de camper in februari. Eens kijken wat dit wordt met de navigatie en mogelijke tocht in de cabine. Heb ik nog mijn C1 moeten halen ook, zal toch geen miskoop zijn.

Link naar reactie
Share on other sites

Er schijnt in februari een update te komen voor het MBUX systeem.

Nadeel van opgeven van de maten/gewicht, is dat je niet altijd de mooiste route krijgt. En ondanks dat je de maten opgeeft, kan je soms toch nog wel bedrogen uitkomen. Dat is ongeacht het navigatiesysteem wat je gebruikt 😃

 

De maximale snelheid is overigens ook niet goed, die staat op 80km/u en kan eventueel gezet worden op 100km/u (b.v. Duitsland) bij een Mercedes Benz dealer.

 

Waarom zou het een miskoop zijn? Wij hebben nog geen spijt van onze T 780 😉

 

Ik gebruik nog steeds de Garmin 785, dan kan je het MBUX systeem voor andere zaken gebruiken.

Link naar reactie
Share on other sites

Hi Frans,

Miskoop bedoelde ik met een beetje sarcasme omdat wij nog meer vragen hebben voor Hymer, vanaf mei vorig jaar,,en nog steeds geen antwoord hebben. Een goed voorbeeld is de te korte uitlaat die nu bij het genereren van de motor tegen de huid van de opbouw blaast (1400 graden) en dit is niet bevordelijk voor de opbouw. Verder zijn wij dik tevreden en met zijn 9 traps automaat rijdt het fantastisch en de andere zaken zullen ook wel goed komen.

Link naar reactie
Share on other sites

Hi Frans,

Bij jou zit het goed. Inmiddels antwoord uit Duitsland ontvangen. Zij zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing. Wel vreemd, wij zijn toch niet de enige die deze camper vorig jaar hebben gekocht. Hymer BML T780.

image.png.e6cfc36b2db653b6d18050572239c5eb.pngimage.png.e6cfc36b2db653b6d18050572239c5eb.png  

Groet,

Evert 

Link naar reactie
Share on other sites

Hi Frans,

 

Het eindstuk van de uitlaat van jou wijst naar de grond en die van ons naar de huid van de cabine. Deze wordt zo warm dat je niet je hand op de huid kunt houden bij het regenereren van het systeem.

 

Sorry voor de slechte foto, deze is gemaakt in de stalling met slechte belichting, Verder zijn wij nog maar drie weken op pad geweest (3800 km) met de camper (Barry)maar hebben genoten van iedere minuut. Veel mensen ontmoet, mooie plekken gezien en heerlijk gefietst door de bergen.

 

Op 3 februari naar Oostenrijk voor het eerst met de camper op wintersport, wij kijken ernaar uit. Bij terugkomst gaat de camper naar de dealer om de problemen te verhelpen.

 

Groet,

Evert 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Wij hebben ook de Hymer B780 Masterline van 2020 maar na en tussen vele vakanties moest hij weer naar de dealer nu reeds ongeveer 20 keer !!!  in anderhalve jaar.

problemen hoofdzakelijk door Roosendaalse leverancier, ging met name om accessoires die slecht of niet goed geplaatst waren. Probleem wordt nu juridische zaak.

Met mercedes zelf weinig problemen gehad behalve dan wat hiervoor beschreven is over MBUX systeem. Met het sluiten van de tv schotel stoort deze zeer hard op de speakers die uit staan (?)  volgens leverancier kwam dit door een storing met het MBUX  systeem wat niet te verhelpen is.

Sinds februari 2022 dus anderhalf jaar na de aankoop kregen we eindelijk een gebruiksaanwijzing voor de camper die volgens leverancier voorheen nog niet gedrukt was.

We zijn het zat met de Hymer en verkopen hem weer.

 

aangepast door Cor van der Wal
Link naar reactie
Share on other sites

Als beginnende eigenaren van deze Hymer MLT 780 is dit niet leuk om te lezen. De wintervakantie was fantastisch en het rijden in deze wagen is een feest maar 3 maart gaat hij voor de 4x terug naar de dealer om de problemen op te lossen. Nadat ik een mail naar de bedrijfsleider en perschef in Bad Waldsee heb gestuurd kreeg ik eindelijk antwoord. Wij hopen dat de dealer de problemen kan oplossen. 4x terug met deze nieuwe camper in een half jaar is wel veel.image.jpeg.b4d28a4c13e94b39299c134334fc9646.jpeg

Link naar reactie
Share on other sites

@Cor van der  Wal,

 

Dat knallen over de luidsprekers hebben wij ook.

Dit wordt bij ons vervangen (garantie). Het probleem is de Caratec DSP box onder de stoel bijrijder(ster).

 

Buiten het knallen van de luidsprekers, NOG geen problemen gehad. 

 

Voor het MBUX systeem schijnt binnenkort een update te komen, gerucht is dat het hier dan wel mogelijk is om dat gegevens van de camper in te geven. Zelf vind ik het niet zo spannend, gebruik toch de Garmin.

Daar kan ik het wel opgeven, maar daar gebruik ik het niet.

aangepast door Frans
Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hi Frans,

 

Het blijkt dat er nu een modificatie van Hymer betreffende de uitlaat is, afgelopen week zijn de problemen bij ons verholpen en blaast de uitlaat niet meer tegen de huid van de camper.

 

Blijf nieuwsgierig wachten op de update van de navigatie.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik heb op 09-05-2022 het bericht van Mercedes ontvangen dat de maten en gewichten zijn in te voeren in het Mercedes MBux navigatie systeem in onze Camper op Mercedes Sprinter Basis. Barry (camper) gaat op 17 mei 2022 naar de dokter voor deze update, wij zijn benieuwd naar deze update waar wij zo op zitten te wachten. Ik ben vergeten te vragen wat de kosten zijn maar omdat dit een camper van nog geen jaar oud is ga ik ervanuit dat dit gratis is.

 

Groet,

Evert

Link naar reactie
Share on other sites

Ik ontving een telefoontje van de plaatselijke Dealer nadat ik al een paar keer had gevraagd of de update er al was. Hij staat nu bij de werkplaats en ik ben benieuwd of het echt zo is.

Goed dat het knallen is verholpen en nog vele veilige kilometers.

 

Groeten van Evert, Conny en Barry (Camper)

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...