Ga naar inhoud

Onderhoudsproducten afvalwatertank


VMP

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Als je langere tijd niet in de mogelijkheid bent om grijs water te lozen, gaat dat al eens verschrikkelijk stinken, zeker als het wat warmer weer is. Om die stank te vermijden gebruik ik een daarvoor bestemd product van thetford

Zo'n fles is eigenlijk in geen tijd leeg. 

Heeft er iemand ervaring met andere, goedkopere producten? Ik dacht aan bleekwater. Maar ik vraag me daarbij af of bleekwater de leidingen of de tank niet stuk maakt.

De toiletcassette maak ik jaarlijks schoon met bleekwater. Werkt prima. Maar voor de grijswatertank ben ik niet zeker.

 

Alvast bedankt voor de tips,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Dankjewel,

Ik heb ondertussen ook het nkc-filmpje gezien over dit onderwerp. En natuurlijk ook de link met camperforum.nl.

Voor de drinkwatertank vertrouw ik op de iets duurdere thetford-producten. 

Die Hadden/bleekwater zal ik verdund in de afvaltank doen en wat gaan rijden. kwestie van het geheel goed te laten klotsen...

Bedankt voor de tips

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jawel. Is autocorrectie.... ik bedoelde inderdaad hadex of bleekwater. Eigenlijk ontstaat het probleem vooral als ik pasta kook en het kookwater via de afwasbak weggiet. Dan krijg je in je afvaltank de perfecte mix van voedingsstoffen (suikers), zeepresten van de douche en een temperatuur die aanzet tot gisten.... Een oplossing zou kunnen zijn om dat kookwater buiten in het gras af te gieten, maar dan krijg ik waarschijnlijk alle camperaars over me heen...

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Bij een "normaal gebruik" van de vuil water tank ga ik na het legen aan de gang met Steradent voor je kunstgebit (Kruidvat 1,25). Dan een  of twee in de afvoer proppen en doorspoelen met warm water. Dat lekker in de tank laten zitten rijden maar. Op de volgende plek even bijvullen met water uit je schoonwatertank en legen maar. Nieuw water innemen en klaar voor de aankomende twee dagen als het heel warm weer is en bij koud weer iets langer. Afgietwater van pasta op het gras geeft inderdaad dode plekken en daar wordt niemand blij van. Over onkruid is echter geen probleem 🙂

Succes 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid