Ga naar inhoud

Daklekkage


Robelly

Recommended Posts

Het dak van mijn in 2015 tot buscamper omgebouwde Renault Master (bouwjaar 2008) lekt achter de bijrijdersstoel bij de schuifdeur. Ik vermoed dat de lekkage  wordt veroorzaakt door een onjuiste bevestiging van de luifel door het bedrijf dat de camper heeft omgebouwd. De 8 aangebrachte bevestigingspunten in het dak zijn niet gebruikt. Er zijn 4 nieuwe gaten geboord en navraag bij het bedrijf dat de luifel (Thule) heeft geleverd  bracht naar voren dat de  installatievoorschriften niet gevolgd zijn.  Wie heeft ervaring met het ondeskundig installeren van de luifel?

bevestiging1.jpg

bevestiging2.jpg

bevestiging3.jpg

bevestiging4.jpg

bevestiging5.jpg

bevestiging6.jpg

aangepast door Robelly
Meer inzicht in probleem
Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...

Bij mijn tot camper omgebouwde Peugeot Boxer lekte het dak ongeveer bij de achterkant van de schuifdeur. Volgens een kampeerbedrijf in Schijndel lekt een camperbus bijna nooit. Het moest wel van het dakluik komen. Op 18 mei j.l. vervingen zij het dakluik. Dit bleef niet heel, dus nieuw dakluik. Kosten: €175
De lekkage bleef echter. Daarna is de luifel gedemonteerd en zijn de bevestigingen op de kikkers (alleen aan de bovenkant) afgekit.  Kosten: geen (service).
Ook dit heeft niet geholpen. De luifel is nogmaals gedemonteerd en de middelste bevestiging is rondom gekit. Kosten: €78,65.
Nog steeds lekkage.
Van origine heeft de bus een kitrand over de hele lengte van het dak en en een kort kitrandje overdwars achter de schuifdeur dicht bij de middelste bevestiging van de luifel en de plaats van de lekkage. Deze kitranden heb ik nu zelf afgedicht met butyl band. Kosten: €5,30.
Geen lekkage meer!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid