Jef Geplaatst: 30 april Share Geplaatst: 30 april Al 3 keer is de Micro switch in mijn mengkraan in de keuken defect geraakt. In de mengkraan van de douche heb ik daar geen last van. ik tap alles tijdig af en bestrijdt kalkvorming. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn ? dank alvast. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Bornandraced Geplaatst: 1 mei Share Geplaatst: 1 mei Vermoed dat de microswitch te ver wordt ingedrukt en er te veel spanning op de switch komt te staan, waardoor het veer kontakt wordt overbelast en sneuvelt. Kijk of de switch voldoende in de zitting/houder zakt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jef Geplaatst: 1 mei Auteur Share Geplaatst: 1 mei Dank. Dat te ver indrukken van de Micro switch is dat een kwestie van eenmalige onjuiste installatie? Het is al 2 keer eerder gebeurd. Kortom doen wij iets fout of is er in de basis iets niet goed geins5alleerd ? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Bornandraced Geplaatst: 2 mei Share Geplaatst: 2 mei Weet je zeker dat micro switch exact overeenkomt met het originele deel. Vaak worden uit de parallel markt alternavieven aangeboden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
VMP Geplaatst: 4 mei Share Geplaatst: 4 mei En als je de twee elektrische draden kortsluit? werkt de pomp dan? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Don Esteban Geplaatst: 4 mei Share Geplaatst: 4 mei Het probleem is in veel gevallen een gebroken draad in de kraan. De microswitch is zelden defect. Kraan openen en de draad solderen heeft bij mij al twee keer de oplossing gebracht. De eerste keer in onze Hymer camper van 2008 en de tweede keer in de huidige Knaus van 5 jaar oud. Conclusie: Reich maakt al 16 jaar (en wie weet langer) een ondeugdelijk product. De kraan van warm naar koud zetten en andersom veroorzaakt schuren tegen de draad die dan uiteindelijk breekt. Slechte beurt van meneer Reich. We laten nu de kraan op de stand warm staan om hernieuwde breuk te voorkomen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Dieseltje Geplaatst: 5 mei Share Geplaatst: 5 mei Is ook mijn ervaring, opnieuw kunnen solderen en gaat al weer wat jaartjes goed. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jef Geplaatst: 5 mei Auteur Share Geplaatst: 5 mei Heel veel dank voor jullie meedenken en suggesties. Ik ga het bespreken met onze “techneut”. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.