Ga naar inhoud

Tv ontvangen zonder abonnement?


 Share

Recommended Posts

Ik loop tegen het soortgelijke probleem aan. Wij hebben reeds onze eerste camper gekocht en daar zit een tv met schotel antenne in. Nou zou ik het liefst zonder een of ander canal+ abonnement, toch in europa live naar bijvoorbeeld Ned1 of Eurosport willen kijken voor tour de france etappes ofzo…

met Google chrome ook al geprobeerd, maar dan zijn de kanalen op Ziggo geblokeerd mits je op je eigen thuis wifi netwerk zit… wat is een handige oplossing? 
 

groetjes een beginnende camperaar,

Tom 

Link naar reactie
Share on other sites

TV via de schotel zonder abonnement van Canal + (zoals het sinds kort heet) of TV Vlaanderen betekent dat de gecodeerde publieke en commerciele Nederlandse zenders niet te ontvangen zijn. Er zijn mogelijkheden voor NPO1, 2, en 3 met Chromecast maar daar heb ik geen ervaring mee. Kijk op: Televisie kijken zonder traditioneel abonnement? Dit zijn de opties - Kassa - BNNVARA  Maar er is zoveel meer zonder abo: via Astra 19,2 kijk je BVN op kanaal 57. Het biedt Nederlandse programma's die vaak hooguit een half later worden uitgezonden dan op de NPO zenders. Ook gratis tientallen Duitse zenders. (goed om je Duits op te halen) Tevens een stel Franse en een paar Spaanse en Italiaanse zenders. Zit je binnen de footprint Astra 2 (28) dan heb je tientallen Engelse zenders. ( goed om je...) En stem je af op Hotbird (13) heb je weer 10tallen zenders uit verre landen.  
De een houdt er van (ik o.a.) en de ander is verknocht aan NPO1, RTL4 of SBS6 enz.

Heb je een Ziggo abonnement thuis? Dan kan je de NL zenders bijv. ontvangen via Internet en de app Ziggo Go. (voor terugkijken van films en series heb je een VPN nodig) Als ik op een camping bijv. door bomen geen satellietontvangst heb, verbind ik mijn laptop via een HDMI kabel met de TV en kijk ik via Ziggo Go naar de NL zenders. Vereist is wel een behoorlijke Wifiverbinding vanuit de camping of 4G verbinding van de telefoonprovider. De mobiel werkt dan als Hotspot naar de laptop toe. Dit vreet helaas wel veel data. Soms meerdere GB's per uur.  

En als je een vakantie-abonnement bij Canal+ neemt, ben je van alle geduvel af en kijk je gewoon naar alle Nederlandse zenders zonder gedoe. van 21 maart t/m 21 september voor € 16,95 per maand. Ook via Internet. Canal_ biedt ook deeltijd-abo's. Zo duur is zo'n abo nu ook weer niet, nietwaar? Een paar pilsjes minder en je kijkt weer naar Derksen en Co.......☺️ 😜

aangepast door Don Esteban
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...