Ga naar inhoud

Stroom verbruik campscout 2021


roti-opuitje
 Share

Recommended Posts

Het stroomverbruik, op 12v, binnen mijn camper (globecar-campscout)uit 2021 is zodanig dat mijn 2 agm huishoudaccu's (95ah p/stuk)op rood beginnen te knipperen naar plm 6 uur. 

Hierbij heb ik alleen de standaard binnen verlichting aan (led?) de compressor koelkast en af en toe de waterpomp. Ik heb geen omvormer. Mijn vraag is nu; is dit normaal of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
Share on other sites

Meten. Zit er iets van een shunt tussen waardoor je verbruik kunt meten?

 

2x95Ah is op zich prima, mits de accu's goed zijn. Als de accu's te diep ontladen zijn (niet afgekoppeld tijdens de stalling oid) dan is het best mogelijk dat de accu's al op zijn.

 

Met alleen een compressorkoelkast kun je prima een paar dagen vrij staan, als de accu vol is als je aankomt. 

 

Had je, behalve de koelkast en led lampen, geen andere verbruikers? (bv een kachel - ondanks dat die op gas of diesel draait vraagt die toch ook snel 2-3A continue als die aanstaat)

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo, bedankt voor de reactie.

Ik had verder geen stroomverbruikers aan staan, ook de kachel niet. 

Ik heb later zelf geconstateerd dat de standaard indirecte led verlichting 90 watt! verbruikt. Deze heeft een aantal uren (4 a 5 uur) gebrand. 

Wellicht dat er ergens een lekstroom zit.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...