Ga naar inhoud

Netvoorrang omvormer


Pret010
 Share

Go to solution Solved by DJSmiley,

Recommended Posts

Goedemiddag LS,

Wij zijn in het bezit van Carthago Chic C-line BJ 2020. Daar zit af fabriek een Dometic sinepower DSP 1812T  in gemonteerd. Nu blijkt de netvoorrangschakelaar defect te zijn. Op diverse forms lees ik dat daar meerdere mensen last van hebben. Inmiddels ook al vraag gesteld bij Dometic maar als particulier is daar moeilijk mee in contact te komen( laat staan een oplossing voor te vinden) Nu wil ik voordat ik omvormer laat vervangen weten of ik zelf iets fout heb gedaan( en zo ja wat) of is dit fout in omvormer van Dometic? Zijn er meer mensen hier die hetzelfde ervaren en zouden we krachten kunnen bundelen? Hoor graag.
Gr. Peter 

Link naar reactie
Share on other sites

  • Solution

als de omvormer zelf nog wel werkt kun je ook een externe omschakelautomaat installeren. (Xenteq PTS230-10 bijvoorbeeld), of een omschakelrelais in de zekeringkast die die functie heeft.

 

Omvormer (laten) vervangen kan ook, alleen dan zit je wel met het bedienpaneel, tenzij je een compatible type vind moet je die dus ook vervangen.

Link naar reactie
Share on other sites

DJSmiley,

ik heb inmiddels gekozen voor oplossing waar jij het over hebt. Heb losse ivt us-16 besteld en die ga ik nog inbouwen. Waar het mij om ging is het feit dat deze Dometic omvormer veel problemen geeft met netvoorrangschakeling. 
Is het een fout van de fabrikant of van verkeerd gebruik?

Dank voor het meedenken 

gr. Peter 
 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb me er nooit in verdiept wat er gebeurd is. Ik heb wel een klant gehad waar ook zo'n ding in zat (ook een Carthago), die ook defect was. Hij had het er idd ook over dat ie vaker had gehoord dat die dingen defect gingen.

 

Maar die wou toch al een krachtigere omvormer en aan de paal kunnen 'bijregelen', dus daar is een Multiplus in gegaan met powerassist enz.

 

Verkeerd gebruik denk ik niet, want zoveel kun je niet verkeerd doen aan dat ding. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...