Ga naar inhoud

Dakdragers


Recommended Posts

Ik heb een half integraal LMC Liberty 6000 ti uit 2001 en wil graag dakrails en dakdragers monteren.

Op de dakdragers moet dan een dakkoffer geplaatst worden. Het totale gewicht komt uit op ca. 75 kg (dakdragers + gevulde dakkoffer).

Mijn vraag is of hiermee het dak niet te zwaar wordt belast en of iemand hiermee ervaring heeft.

Link naar reactie
Share on other sites

Dag Liberty,

Ook ik rijd met een lmc breezer rond. Of het dak die 75 kg extra aankan, zou de dealer je moeten kunnen vertellen. Ikzelf sta regelmatig op mijn dak om de haag rond mijn tuin in te korten. (100kg extra) Dat is natuurlijk iets anders dan continu rondrijden met een extra belasting. Voorts vraag ik mij af of je dan niet boven je max gewicht uitkomt. Als mijn camper is volgestouwd, flirt ik met het max gewicht. Enkel al met de volle watertank en de gevulde kofferruimte...

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb contact gehad met een LMC dealer die ahv het chassisnummer advies en technische gegevens heeft opgevraagd bij LMC zelf. Blijkbaar is mijn camper te oud (bj 2001) want ook LMC kon geen advies geven. Ik heb online wel een gebruikershandboek van een nieuwer type Liberty (TI 6850) gevonden waarin een maximale daklast van 75 kg wordt vermeld. Mijn camper weegt volgens het kenteken 2840 kg (massa rijklaar). Ik heb dus wat speling en denk net onder de 3500 kg uit te kunnen komen.

Groeten, Huib

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid