Broerslee Geplaatst: 11 februari 2024 Geplaatst: 11 februari 2024 Beste NKC ers Ik heb mijn autoradio op de huishoud accu aangesloten met de continu stroom op een gezekerde aansluiting en ook de gele draad van achter op de Din stekker waar spanning op komt als het contact aangaat, ook gezekerd aan de HH accu gezet. Dus dan zou je denken dat gaat helemaal werken, maar dat is niet zo. de radio werkt nog het zelfde als voor het omzetten van de voeding naar de HH accu. Nogmaals de hele Din stekker doorgemeten, maar er is geen andere draad waar spanning op komt als het contact aan gaat. Wie heeft hier misschien een antwoord op? Quote
Dieseltje Geplaatst: 11 februari 2024 Geplaatst: 11 februari 2024 (aangepast) Lastig te zien maar moet je niet de dikke gele draad hebben die onder de zwarte (massa) draad zit? Schuin onder de constante +. Meestal zitten de spanningen en massa bij elkaar. Aanvulling: foto 1 is de din stekker van de auto neem ik aan? foto 2 is de sticker op de radio? Op de sticker zie je waar wat op hoort, 30 constante +, 15 + contact en 31 massa, je kan ze dan toch terug volgen naar de din stekker en meten? 11 februari 2024 aangepast door Dieseltje Quote
Broerslee Geplaatst: 11 februari 2024 Auteur Geplaatst: 11 februari 2024 Dieseltje volgens het schema zijn de aansluitingen onder de eerste rij speaker aansluitingen ( Front rear /front left etc.) Op de eerste rij heb ik alleen 30+ (44) en aarde , op 15E en On (41) daar zit geen aansluiting op de Din stekker. Dus die hebben geen aansluiting met het contactslot van de auto De aansluiting die spanning gaf op het contactslot aan, was de gele draad op aansluiting pin 1 Can(+) Mij staat ook bij dat 15+ een contactslot aansluiting is maar die zit niet aangesloten op de Din stekker. Quote
Dieseltje Geplaatst: 12 februari 2024 Geplaatst: 12 februari 2024 (aangepast) Blijft moeilijk om het zo goed te zien. De rij boven de speakers is altijd het deel van de spanningen en massa. Dat er ooit draden niet zitten of op een andere plaats dan moet je ze omsteken. (Maar dan moet je wel zeker weten wat je doet) De aansluitingen waar je nu de dunne gele draad hebt zijn meestal voor andere functies, camera, telefoon, stuurwiel bediening, externe antenne etc etc. 12 februari 2024 aangepast door Dieseltje Quote
Vefola Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 Heel recent ook de 12V constant en geschakeld van de verloopkabel van radio naar ISO stekker gehaald en een nieuwe draad van het electroblock naar de radio getrokken. Deze nieuwe draad moet je aansluiten op de draden waar voorheen de 12V constant en geschakeld op zaten. Werkt prima, kan nu ook radio en muziek van usb en smartphone luisteren als het contact uitstaat. Houdt de 12V hh accu bedrading ALTIJD gescheiden van de 12V van de startaccu! Je zou ongewenste stromen kunnen krijgen tussen beide accu's (over veel te dunne draadjes). Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.