Ga naar inhoud

Fiat Ducato radio op hh accu voor continu bedrijf.


Broerslee
 Share

Recommended Posts

Beste NKC ers

Ik heb mijn autoradio op de huishoud accu aangesloten met de continu stroom op een gezekerde aansluiting en ook de gele draad van achter op de Din stekker waar spanning op komt als het contact aangaat, ook gezekerd aan de HH accu gezet.

Dus dan zou je denken dat gaat helemaal werken, maar dat is niet zo😬. de radio werkt nog het zelfde als voor het omzetten van de voeding naar de HH accu.

Nogmaals de hele Din stekker doorgemeten, maar er is geen andere draad waar spanning op komt als het contact aan gaat.

 

Wie heeft hier misschien een antwoord op?

Aansl radio.jpg

20240210_164209.jpg

Aansluitschema.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Lastig te zien maar moet je niet de dikke gele draad hebben die onder de zwarte (massa) draad zit?

Schuin onder de constante +. Meestal zitten de spanningen en massa bij elkaar.

 

Aanvulling:

foto 1 is de din stekker van de auto neem ik aan?

foto 2 is de sticker op de radio?

 

Op de sticker zie je waar wat op hoort, 30 constante +, 15 + contact en 31 massa, je kan ze dan toch terug volgen naar de din stekker en meten?

aangepast door Dieseltje
Link naar reactie
Share on other sites

Dieseltje volgens het schema zijn de aansluitingen onder de eerste rij speaker aansluitingen ( Front rear /front left etc.)

Op de eerste rij heb ik alleen 30+ (44) en aarde , op 15E  en  On (41) daar zit geen aansluiting op de Din stekker.

 

Dus die hebben geen aansluiting met het contactslot van de auto

De aansluiting die spanning gaf op het contactslot aan, was de gele draad op aansluiting pin 1 Can(+)

 

Mij staat ook bij dat 15+ een contactslot aansluiting is maar die zit niet aangesloten op de Din stekker.🤨

Link naar reactie
Share on other sites

Blijft moeilijk om het zo goed te zien.

De rij boven de speakers is altijd het deel van de spanningen en massa. 

Dat er ooit draden niet zitten of op een andere plaats dan moet je ze omsteken. (Maar dan moet je wel zeker weten wat je doet)

De aansluitingen waar je nu de dunne gele draad hebt zijn meestal voor andere functies, camera, telefoon, stuurwiel bediening, externe antenne etc etc.

 

aangepast door Dieseltje
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...