Ga naar inhoud

plein-aircon 12v airco (Indel B)


duca
 Share

Recommended Posts

Op onze Ducato (2011) heb ik een plein-aircon 12volt (IndelB) airco gebouwd. Omdat de bus zelf geen motorairco heeft heb ik de de indelB airco vooraan geplaatst. in het dakprofiel is een vlak gedeelte voor een dakraam, dit leek een prima plek. Zomer 2023 hebben we tijdens warme dagen hier dan ook plezier van gehad, het functioneerde redelijk. Begin december, er was veel regen, ontdekte ik een plas water op de grond van de bus, er druppelde water uit het rooster van de airco. Ik heb het rooster verwijderd en ontdekte dat er water tussen de delen van de airco de bus in kwam. De kitvoegen tussen airco en dak van de bus waren dus niet de oorzaak. Ik heb e.e.a. per email bij de leverancier gemeld. Een dag later kwam de vraag om een foto van het serienummer te sturen. weer een dag later kreeg ik een email van de leverancier met het advies van de fabriek om alle naden van de airco met siliconen kit te dichten. Men voegde zes fotos waarop een airco met kit voegen te zien is. Kennelijk had men deze fotos klaar liggen.  Om de naden te kunnen afkitten moet de airco weer van de bus af. ik hoef niet uit te leggen wat dat betekend.

De reden waarom ik dit alles aan het forum voorleg is, dat ik hoop dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben ontdekt. Graag verneem ik wat men heeft ondernomen en welk resultaat geboekt is. Wellicht kunnen we elkaar van dienst zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...