Ga naar inhoud

Noorwegen


Noorwegen
 Share

Recommended Posts

Wij zijn van plan rond medio mei  2024 naar Noorwegen te gaan met onze camper (7 mtr lang, 3,25 mtr hoog) voor 3 weken. Het plan is een route te rijden: Kristiansand- Stavanger - Bergen - Oslo of omgekeerd. Nu hoor ik dat je beter vanuit Oslo kunt rijden, in verband met de wegen. Ik zie het verschil niet: je rijdt namelijk dezelfde wegen, alleen in een omgekeerde volgorde. Schijnt met klimmen/dalen te maken te hebben. Iemand tips/ervaring met deze route? Bij voorbaat dank. Groet Hendrik

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Wij gaan 1/2 mei naar Zweden omdat in Noorwegen dan nog sneeuw en afgesloten wegen zijn.

We gaan via Travamunde - Trelenborg heen omdat dat de goedkoopste veerdienst is en 350 km minder rijden (camper 7,30 meter De bruggen zijn duurder).

We blijven onder de lijn Stockholm - Trondheim.

Via de kunstweg en dan door Noorwegen weer naar het zuiden. Dat rondje wordt ca 5000 km. De tijd staat niet vast, maar zal wel een week of 8 worden.

We zijn meer in Scandinavieen geweest en hebben dus ervaring.

Interesse ?  dan hoor ik het wel

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Wij hebben die route ongeveer verleden jaar gereden en door eerst omhog te gaan richting Bergen moet je wel 'een pas' over als je doorsteekt naar Oslo maakt en daar lag toen nog sneeuw in juni maar de wegen waren goed bereidbaar. Maakt niet veel uit want waar je naar bovengaat moet je ook weer naar beneden.

Vanwege de vele tunnels raad ik een zonnebril klepje aan als je brildragend bent anders is het veel bril op, bril af 🙂

Veel plezier in het mooie Noorwegen!

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...