Ga naar inhoud

Demonteren van achterbumper


PPS
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Helaas hebben we schade gereden bij onze Benimar Tessoro 496 van 2018.

Deze schade bevind zich op de achterbumper en nu heb ik iemand gevonden die deze kan repareren, maar daarvoor moet ik enkel de bumper aanleveren.

Nu probeer ik de achterbumper te verwijderen, maar weet ik niet precies waar deze vast zit.

Ik zie enkel twee schroefjes aan de onderzijden, maar zie verder geen schroeven.

Tegen het bodywerk van de camper zelf is deze gekit, en deze kit probeer ik los te snijden, maar heb het gevoel dat deze ook verder gelijmd zit tegen het bodywerk van de camper aan.

 

Is er iemand die ervaring heeft met het demonteren van een dergelijke bumper van dit type?

 

Groet,

 

PP

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Ramonskie,

 

Het is gelukt. De bumper zat goed vastgekit over de hele breedte aan de bovenkant waar deze tegen de "cabine" van de camper aan zit. Dan zijn er nog een aantal schroeven die je los moet halen. Twee zijn er zichtbaar wanneer je onder de bumper kijkt aan de zijkanten. Achter de nummerplaat zitten er nog twee. Twee anderen zijn niet zichtbaar en zitten aan de zijkant onder de kappen waar de achterlampen vast zitten. Voor het gemak heb ik een foto toegevoegd waarop is aangegeven waar deze schroeven zich bevinden. De kit van de kappen moet je dus ook aan de zijkant een beetje lossnijden om vervolgens deze kappen een beetje opzij te trekken om bij deze schroeven te komen. Dan heb je nog een aantal kabels die je demonteert en dan pak je de bumper er zo vanaf.

 

Hopelijk kun je met deze informatie vooruit.

Mocht je meer willen weten dan verneem ik het graag.

 

Groet, 

 

Peter

WhatsApp Image 2024-02-13 at 19.55.27.jpeg

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...