Ga naar inhoud

Max gewicht opwaarderen


hymerab

Recommended Posts

Mijn camper mag volgens het identiteit plaatje een max gewicht van 3900kg zijn.   op het kentekenbewijs staat 3500kg.  als max  ook 3500kg.  vermeld. Heb ik evengoed een verklaring van de fabriek nodig voor verhoging bij de rwd  of is het fabrieks plaatje voldoende.  ik bezit het c rijbewijs dus dat is geen probleem

Link naar reactie
Share on other sites

Indien op het kentekenbewijs twee maal 3500 kg staat dan heb je het oorspronkelijke CoC/CVO-document nodig indien daar 3900 kg op staat. Zo niet heb je een verklaring van de fabriek nodig.
In beide gevallen moet je eerst naar de technische dienst van de RDW in Zoetermeer om deze papieren te laten goedkeuren. Daarna mag je met de camper voor de zichtcontrole naar een regionale RDW.
 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 29-11-2023 om 21:42, HymerBoy zei:

Gewoon even de rdw bellen voor info, staat er bij technische max massa ook 3500kg (F.1)? Als daar 3900 staat is het een formaliteit, zo niet dan heb je denk ik een verklaring nodig. 

Klopt. Ik kreeg van de rwd bericht dat het max gewicht op het kenteken fout is en zal worden aangepast. Daarna is opwaarderen een formaliteit.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid