Ga naar inhoud

Extra verwarming op gasfles in camper


Fabertjes
 Share

Recommended Posts

Goedendag, 

 Ik ga half december voor een paar maanden naar Marokko. En het kan daar overdags en zeker 's nachts verdomt koud zijn. Nou heb ik 2 LPG gasflessen in mijn camper, maar verwacht dat deze niet voldoende zullen zijn om 2-3 maanden te kunnen verwarmen en koken. In Marokko is geen LPG te krijgen.. Ik wil dus alleen de boiler en koken op LPG. Maar hoe kan ik de camper verwarmen. Ikzelf zit te denken aan een losse gaskachel in mijn camper te zetten die ik aansluit op van die groene gasflessen. Die ik extra kan meenemen. Zijn er losse gasverwarmings apparaten die daar geschikt voor zijn. Ik snap dat ze veilig moeten staan en dat er voldoende ventilering moet zijn in de camper. Ik hoor graag van jullie. Of eventueel een andere oplossing. Petroleum of diesel. Vriendelijke groeten Diederik Faber

Link naar reactie
Share on other sites

Maak , zij het met enige moeite,  een keuzekraan ( 3-weg ) voor de combi ( Truma ? ) boiler / verwarming. 
Dit is wel te doen bij het afsluitblok ( in het keukenkastje ? )
Dus met / bij verwarming op gas en bij opwarming de combi-boiler op LPG .
Dit alles dus wel achter de afzonderlijke reduceren.
Alles blijft dan toch ( redelijk ) origineel.
Succes .  Jos

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, JoKabussie zei:

Maak , zij het met enige moeite,  een keuzekraan ( 3-weg ) voor de combi ( Truma ? ) boiler / verwarming. 
Dit is wel te doen bij het afsluitblok ( in het keukenkastje ? )
Dus met / bij verwarming op gas en bij opwarming de combi-boiler op LPG .
Dit alles dus wel achter de afzonderlijke reduceren.
Alles blijft dan toch ( redelijk ) origineel.
Succes .  Jos

Dank voor je reactie. Ik ga eens kijken. Wat ikzelf bedacht is , het LPG tijdelijk loskoppelen in de gasbun ( dus gasslang loschroeven ) en een slang met drukregelaar aansluiten en die op de groene gasfles aankoppelen die dan buiten de bun staat. Van die groene gasflessen heb ik er 3 , dus die kunnen qua gewicht wel vol mee, neem geen fietsen o.i.d mee

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Hebben een paar jaar voor Spanje die Repsol fles gebruikt maar die flessen is een hoop extra gewicht waar tegenwoordig regelmatig op gecontroleerd word. Bovendien vond ik het in en uit de gas kast tillen een heel gedoe met zo'n hoge zware fles. Ik heb in 2021 een Autotherm dieselkachel in laten bouwen welke super zuinig geweldige warmte geeft.

Zo houden wij het met 1BP kunststof fles van 10kg inhoud uit voor ca 2 maanden Spanje/Portugal. Koken weinig maar gebruiken wel zeer regelmatig de boiler. We gaan of uit eten of kopen kant en klaar wat we in de magnetron opwarmen.  

Staan zeer regelmatig vrij en als we op camping komen gaat er af en toe een ventilator kacheltje aan.

Succes er mee en fijne reis!

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...