Ga naar inhoud

tankring


HenkvU
 Share

Recommended Posts

Afgelopen rondreis in mei en juni door de Balkanlanden is de tankring die aan de bovenkant van de dieseltank tussen de beide voorstoelen zit, doormidden gebroken.

De diesel lekte na het tanken.

In Hongarije heeft men n nieuwe geplaatst (kosten 100€) en bij de volgende tankbeurt was deze weer naar boven getrokken en lekte dus weer.

Terug in Nederland na advies van de garage n originele ring besteld (vlgs hem 12 €, maar later op de nota stond er het 5 dubbele : 60€) en ja, na 3.30 uur (ja, je leest het goed)zat de ring weer op zijn plaats. Kosten 350 €.

Geen enkele reactie van de garage dat het zo lang geduurd heeft. Ik moet gewoon betalen.

Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens, want ik heb geen enkele garantie. Kan morgen weer los komen te zitten.

Heb met Fiat Nederland contact gehad over n coulance regeling. Heb hen n  brief gestuurd. Tot op heden geen reactie.

Totale kosten die ik nu gemaakt heb is bijna 600€.

Nu is mijn vraag: wie heeft dit ook ooit meegemaakt. Wie heeft er ook ooit n gebroken tankring gehad bij n Fiat Ducato. Het schijnt n.l. n probleem te zijn van de Fiat Ducato.

Hoor het graag.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Ik ook staat nu bij de garage weet nog niet wat het gaat kosten,komt vaker voor als de ring geknapt is lekt de tank als je hem helemaal vol tankt,heb zelf een jaar door gereden vulde de tank nooit verder als twee derde vol.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 28-3-2024 om 11:32, Johanwillemb zei:

Het lijkt erop dat er druk wordt opgebouwd in de tank, hierdoor wordt de ring omhoog gedrukt en kan breken. Er zal iets mis moeten zijn bij de tank ontluchting.

Als er iets mis is met de tank ontluchting word de ring IN de tank gedrukt, doordat de diesel aangezogen word ontstaat er een vacuüm in de tank.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...