Ga naar inhoud

Doorschakelen sigarettenaansteker Fiat Ducato


Meddy
 Share

Recommended Posts

In de camper, onderbouw Fiat Ducato, heb ik op het dashboard twee sigarettenaansteker aansluitingen, een linker en een rechter. Dezen zijn uitgeschakeld als het contact is uitgeschakeld. Maar ik wil op de linker permanente spanning hebben, dus ook als het contact uit is.

Ik weet van iemand die ik een keer ontmoet heb op de camping dat het mogelijk is om de linker permanent te voorzien van 12v. Er moet om dit te realiseren een aanpassing gedaan worden  bij de zekeringen.

 

Heeft iemand enig idee hoe?

aangepast door Meddy
Link naar reactie
Share on other sites

Op 19-9-2020 om 21:53, Meddy zei:

Heeft iemand enig idee hoe?

Bij mijn camper heb ik beide sigarettenaansteker aansluitingen vervangen voor USB aansluitingen en deze rechtstreeks (met de radio) aan het EBL (Schaudt EBL 99) onder de bestuurdersstoel aangesloten. De voeding komt daardoor ook vanaf de huishoudaccu en niet van mijn startaccu. In jouw geval zou ik ook vanaf de EBL een dubbele kabel (plus en min) trekken en deze aan de sigarettenaansteker aansluiting verbinden.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...