Meddy Geplaatst: 19 september 2020 Share Geplaatst: 19 september 2020 (aangepast) In de camper, onderbouw Fiat Ducato, heb ik op het dashboard twee sigarettenaansteker aansluitingen, een linker en een rechter. Dezen zijn uitgeschakeld als het contact is uitgeschakeld. Maar ik wil op de linker permanente spanning hebben, dus ook als het contact uit is. Ik weet van iemand die ik een keer ontmoet heb op de camping dat het mogelijk is om de linker permanent te voorzien van 12v. Er moet om dit te realiseren een aanpassing gedaan worden bij de zekeringen. Heeft iemand enig idee hoe? 19 september 2020 aangepast door Meddy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
PKR Geplaatst: 26 september 2020 Share Geplaatst: 26 september 2020 Dat is goed te realiseren. bij de garage waar de camper in onderhoud is of elk autobedrijf kan dit doen. hooguit klein uurtje werk. ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken maar pas op want je kan de accu van de motor hiermee leegtrekken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 28 september 2020 Share Geplaatst: 28 september 2020 Op 19-9-2020 om 21:53, Meddy zei: Heeft iemand enig idee hoe? Bij mijn camper heb ik beide sigarettenaansteker aansluitingen vervangen voor USB aansluitingen en deze rechtstreeks (met de radio) aan het EBL (Schaudt EBL 99) onder de bestuurdersstoel aangesloten. De voeding komt daardoor ook vanaf de huishoudaccu en niet van mijn startaccu. In jouw geval zou ik ook vanaf de EBL een dubbele kabel (plus en min) trekken en deze aan de sigarettenaansteker aansluiting verbinden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ard Geplaatst: 1 juli Share Geplaatst: 1 juli Hoe kan ik aan de aansluitingen komen van de sigaretteaanstekers. (Hoe dashboard open maken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ard Geplaatst: 1 juli Share Geplaatst: 1 juli Ik bedoelde hoe kan ik bij aansluitingen komen van deze sigarette aanstekers. Ik kan geen schroefje vinden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
DJSmiley Geplaatst: 1 juli Share Geplaatst: 1 juli (aangepast) Rubber bodempje uit de bekerhouder halen, daar zit een schroefje onder en dan eruit klikken 1 juli aangepast door DJSmiley Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ard Geplaatst: 1 juli Share Geplaatst: 1 juli Keurig. Dank je ik heb het gevonden Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.