Ga naar inhoud

Niet alle contacten laden als er een gebruikt wordt


ejbf
 Share

Recommended Posts

Ik heb twee sigarettenaanstekers aangesloten en twee USB laders Pluggen in een kastje. Paneel wordt gevoed door Stroom 12 volt accu,  en 30 A gezekerd. 

Elke inbouwstekker is individueel aangesloten echter als er een gebruikt wordt hebben de andere drie te weinig voltage (loopt terug naar 7 volt) Vermogen is meer dan genoeg voor twee uur 30 A

 

Ofwel een apparaat laden (met 7 watt) is andere aansluitingen niet kunnen gebruiken.

Wat ben ik vergeten of beredeneer ik fout 😉

Groet Evert

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

7V betekend dat er ergens een enorme spanningsval is. 

 

Begrijp ik het goed dat je dus een kastje hebt met 2 sigarettenpluggen en 2x usb, alles in 1 kastje, en dat geheel gevoed wordt met 1 kabel die met 30A afgezekerd is?

 

- Welke kabellengte en diameter? 

Bij 30A en een metertje of 2-4 zou ik 4mm2 nemen, bij 4m+ 6mm2

 

- Wat voor zekering?

Een goede zekering geeft minimaal spanningsverlies. De goedkope automatische zekeringen (zwarte of transparante dingen met een rood lipje) staan bekend om dit soort problemen: Enorme spanningsval en diverse ellende.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...