Ga naar inhoud

Gasverbruik koelkast


MichelenRina
 Share

Recommended Posts

Gasverbruik Dometic RML 9435 koelkast.

 

Wij zijn enkele dagen terug van een rondreis van drie weken.

We hebben 20 kg gas gebruikt voor de koelkast, 6x per week koken en een keer de boiler 15'.

Dit lijkt ons erg veel, ook al was de buiten temperatuur soms 30 graden.

Drukregelaar is 30 mbar, gasinstallatie is in juli afgeperst en goed gekeurd.
Roosters zijn schoon en ook de achterzijde van de koelkast.

 

Wie heeft ook ervaring met dit type koelkast en wat gebruikt deze?

Kunnen extra ventilatoren achter de koelkast voor een betere, energiezuinigere, koeling zorgen?

 

Michel

Link naar reactie
Share on other sites

Beste,

 

Ik ken jouw model koelkast niet zo. Maar als dat een grote koelkast is, lijkt me dit een normaal verbruik. Wij hebben een kleine koelkast (past onder de kookplaat) en tijdens de laatste vakantie hebben wij één fles op vier weken gebruikt. Ik geef toe dat ik een paar keer de boiler niet heb afgezet 's avonds. En we koken elke dag. Met de koelkast op gas hebben wij vooral het probleem dat bij hoge buitentemperatuur de koelkast niet goed koelt. (Koelde soms slechts tot 20 graden en 10 gr in het vriesvak. Daarom wil ik ook wel eens experimenteren met een kleine ventilator (uit een oude pc). Wij hebbende eenLPG tank, dus bijtanken is bijna nooit een probleem. 

Ik denk niet dat jullie gasverbruik buitensporig is.

 

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...