Ga naar inhoud

USB stopcontact


SunligthV66
 Share

Recommended Posts

In mijn Sunlight V66 zit een dubbel usb-stopcontact ingebouwd. Bij beide ingangen staat 2.4A.

Daar zou ik toch mijn smartphone en mijn tablet mee op moeten kunnen laden.

Hij geeft echter de melding:

"De verbinding van uw lader controleren

Zorg dat de lader en de oplader correct zijn aangesloten."

 

Ik gebruik de originele kabel.

Er zit een 5A zekering in het elektroblok.

 

Zou het kunnen dat ik met dit stopcontact geen smartphone of tablet kan opladen?

20230914_174220.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Zo'n '2.4A' is een dom ouderwetse USB versie.

 

Probleem hier is dat dit soort USB ladertjes bij de techniek van 20 jaar geleden gebleven zijn: 5V laden, punt. Geen snelladen, geen moderne standaarden zoals Quickcharge enz. En ja, dan wordt het wel erg langzaam laden.

 

Na die 'domme' standaard kwamen de slimmere USB ladertjes die ook 7, 9 of 12V konden geven (QuickCharge protocollen enz) en de laatste jaren is USB-C de standaard. Daar kun je ook een laptop mee opladen indien gewenst (al kan niet elke USB-C voldoende stroom leveren).

 

De beste oplossing is dat ding vervangen door een modernere variant, mocht je nog oude apparatuur hebben die USB-A heeft, dan kun je met een QC 3.0 ding tenminste nog een beetje vlot laden.

Als je modernere apparaten hebt zou ik naar USB-C gaan, of gecombineerd.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...