Ga naar inhoud

Naar Turkije met een Adblue tank? Pas Op! (Nachtmerrie)


Joviland
 Share

Recommended Posts

Wij zitten momenteel nog altijd in een horrorverhaal. Adbluetank ging kapot in Turkije. 

Deze is niet zomaar te vervangen daar. Ook niet te importeren. En als je weet wat je moet doen om de camper te repatriëren, dan schrik je je rot.

Ons hele verslag staat in deze blog.

Achteraf gezien hebben we misschien ook niet alles goedgedaan. Maar de les is geleerd.

Wij gaan nooit meer met een Euro-6 Camper naar Turkije!

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Was uit programmeren van de adblue functie niet mogelijk in de software?, wordt vaker gedaan bij adblue problemen. Weet niet of ze dat kunnen in turkije.  Was nu de tank lek of was het de pomp, dit moet je zelf kunnen constateren want dan ligt er vloeistof op de grond en is de tank lek, als het de pomp is dan is de adblue gekristalliseerd en loopt de pomp vast, citroen en peugeot pompen staan hier bekend om, preventief Admax toevoegen verhelpt dit. Admax zorgt dat de adblue niet kristaliseerd en dus de pomp niet vastloopt, bij zo een storing helpt het vaak nog alsnog admax toe te voegen om de pomp weer aan de gang te krijgen. Maar goed das achteraf. 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Dank @HymerBoy,

 

De officiële Citroën dealer wilde die functie niet voor me uitschakelen. Waarschijnlijk had ik dan naar een ander soort garage moeten gaan. Maar ja, je vraagt je dan wel een paar dingen af. We hebben nog garantie van de leverancier van de camper. Vervalt die dan als je dit soort dingen gaat doen? Antikritalliseer spul van Wynn's had ik toegevoegd. Wat precies het probleem nu is weet ik niet. Had er ook nog niet veel ervaring mee. Camper pas een paar maanden in bezit. Inmiddels (ook dank zij jouw opmerking) veel wijzer geworden en weet ik meer vragen te stellen om betere zelfdiagnose te doen. Nu nog in gevecht met Fedex (zie live verslag). Het is nog niet achter de rug.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...