Ga naar inhoud

wegenbelasting schorsen


jan en janny
 Share

Recommended Posts

3 uren geleden, jan en janny zei:

hallo,

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de camper tijdens de winterstalling te schorsen? ( wegenbelasting)

ik zie op de site 1 2 3 jaren?

en moet ik een speciaal tarief aanvragen voor de camper? bij RDW?

alvast heel erg bedankt!

Ja, schorsen is te allen tijde mogelijk. Voor oudere campers kost dit rond de

€ 25,00, jongere betalen rond de € 75,00. Het opheffen van de schorsing is gratis. Bij jongere campers is schorsing dus alleen interessant als je  vanaf 2 maanden schorst.

Als je de camper op stal niet op stroom hebt staan of de accu(s) niet mee naar huis neemt hou dan rekening met ontlading van die accu(s). 

Ik haal mijn camper in voorkomend geval iedere 6 a 8 weken uit de stalling en rij er dan zo'n 100km mee. Ik schors om die reden niet.

Ook bij campers geldt dat rust roest.

aangepast door van der Honing
Link naar reactie
Share on other sites

Jonge campers tot 15 jaar oud kun je online bij de RDW schorsen tegen een tarief van iets meer dan 80,- euro. Dit is minder dan één maand houderschapsbelasting. Dus schorsen wij hem meerdere keren per jaar zodra we weten dat hij één maand of langer niet op de openbare weg komt. Gaan we langer dan één maand met de camper op pad dan schorsen wij ook steeds de personenauto, want die staat dan thuis in de garage en zit ook boven de 80,- euro per maand.
En in alle gevallen zetten wij ook de allrisk verzekering omlaag naar "beperkt casco" dat scheelt ook nog eens flink in de buidel elke maand vd schorsingen.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 30-8-2023 om 16:54, jan en janny zei:

hallo,

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de camper tijdens de winterstalling te schorsen? ( wegenbelasting)

ik zie op de site 1 2 3 jaren?

en moet ik een speciaal tarief aanvragen voor de camper? bij RDW?

alvast heel erg bedankt!

Dat speciaal tarief zou ik zeker doen, je betaald dan maar 25 % van het normale tarief.

je kunt de camper schorsen voor 1, 2 of 3 jaar, maar je kunt hem ieder moment weer terug in de belasting doen.

Je kunt dit on line doen of bij ieder punt van Post,nl het formulier wat je daar krijgt ( bij post.nl) moet je bewaren, dat heb je nodig wanneer je de camper weert terug in de belasting doet.

aangepast door peetan
Link naar reactie
Share on other sites

Voor de betweters onder ons onderstaand citaat van een verzekeraar;

 

Voor een bepaalde periode de premie en de verzekeringsdekking van de camperverzekering schorsen is niet mogelijk. De dekking van de camperverzekering is alleen te beëindigen bij verkoop, per einde contractdatum of bij emigratie.

Tijdelijk uw verzekeringsdekking wijzigen (bijvoorbeeld: WA + Beperkt Casco naar WA + Volledig Casco voor de vakantieperiodes) is ook niet mogelijk.

Tijdelijk schorsen van de camperverzekering is bij de meeste verzekeringsmaatschappijen niet mogelijk, 

Reden hiervoor is dat de premie en voorwaarden van de camperverzekering al gebaseerd is op recreatief gebruik: er wordt dus vanuit gegaan dat de camper slechts beperkt gebruikt wordt en buiten het gebruik om gestald. Ook bij stalling is het van belang dat de camper tegen diefstal en brand verzekerd is.

Kortom: u kunt bij stalling wel uw kenteken schorsen bij het RDW, maar niet de camperverzekering, ook niet het WA-gedeelte

 

Mocht het anders zijn......ik leer graag

Link naar reactie
Share on other sites

43 minuten geleden, Jeroen van Holland zei:

Voor de betweters onder ons onderstaand citaat van een verzekeraar;

 

Voor een bepaalde periode de premie en de verzekeringsdekking van de camperverzekering schorsen is niet mogelijk. De dekking van de camperverzekering is alleen te beëindigen bij verkoop, per einde contractdatum of bij emigratie.

Tijdelijk uw verzekeringsdekking wijzigen (bijvoorbeeld: WA + Beperkt Casco naar WA + Volledig Casco voor de vakantieperiodes) is ook niet mogelijk.

Tijdelijk schorsen van de camperverzekering is bij de meeste verzekeringsmaatschappijen niet mogelijk, 

Reden hiervoor is dat de premie en voorwaarden van de camperverzekering al gebaseerd is op recreatief gebruik: er wordt dus vanuit gegaan dat de camper slechts beperkt gebruikt wordt en buiten het gebruik om gestald. Ook bij stalling is het van belang dat de camper tegen diefstal en brand verzekerd is.

Kortom: u kunt bij stalling wel uw kenteken schorsen bij het RDW, maar niet de camperverzekering, ook niet het WA-gedeelte

 

Mocht het anders zijn......ik leer graag


Tja, dan zit je bij de verkeerde verzekering. Bij NKC-verzekeringen kan dit wel. Ik ben al eindeloos vaak van allrisk naar beperkt casco en weer terug gegaan. Allrisk voegt aan beperkt casco alleen dekking toe voor schade door “rijden”.  En dat mag niet met een geschorst voertuig. Dus dan ook prima voor alles verzekerd tijdens de stalling (niet op de openbare weg). De NKC heeft hier zelfs meerdere berichten over geplaatst in haar magazine “de kampeerauto”.  Dus stap over naar de NKC en bespaar de onnodig hogere kosten van allrisk tijdens de schorsing 

Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, Expert zei:


Tja, dan zit je bij de verkeerde verzekering. Bij NKC-verzekeringen kan dit wel. Ik ben al eindeloos vaak van allrisk naar beperkt casco en weer terug gegaan. Allrisk voegt aan beperkt casco alleen dekking toe voor schade door “rijden”.  En dat mag niet met een geschorst voertuig. Dus dan ook prima voor alles verzekerd tijdens de stalling (niet op de openbare weg). De NKC heeft hier zelfs meerdere berichten over geplaatst in haar magazine “de kampeerauto”.  Dus stap over naar de NKC en bespaar de onnodig hogere kosten van allrisk tijdens de schorsing 


Helemaal mee eens. Ook wij doen dit al lang bij NKC-verzekeringen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...