Ga naar inhoud

Losse versnellingshevel Ducato 2001 2.8jtd 5gang


PeterKnaus
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Onderweg (naar huis) kon ik plots niet meer schakelen in de buurt van Vienne. De pook was totaal weerstandsloos , leek wel los te hangen. Eventjes voordat ik het merkte hoorde ik wel een metaalachtig geluid (alsof er iets van ijzer op straat viel). Ik weet niet of dit er wat mee te maken had.  De camper stond gelukkig net in zijn drie en voorzichtig, zonder paniek, naar de dichtsbijzijnde camperplaats gereden. Dat was gelukkig sowieso onze bestemming en dat was niet ver weg. Er werd al geroepen je bak is stuk maar dat geloofde ik niet.Ik ben op onderzoek uit gegaan (onder de camper gekropen) en na veel zoeken en proberen kwam ik erachter dat een hevel gewoon los zat, geen grip had op de as waar die op zat. Als ik hem aandrukte dan schakelde ie wel. Nu ontdekte ik aan de zijkant van die hevel een gat. Ik schat iets voor een m6 of m8 bout. Heb geprobeerd daar een bout in te draaien, lukte echter niet. Daarna een 8mm kunsstof plug erin geduwd en een (tapse) spaanplaatschroef erin gedraaid zodat het boeltje zich goed vastzet. (niet gemakkelijk, ligt onder de camper,maar met wat geduld lukt dat wel). Schakelen ging weer prima en we zijn goed thuis gekomen. Nou mijn vraag: hoort daar een bout of een borgpen of zoiets te zitten en is dat misschien het geluid dat ik hoorde? Het is onmogelijk om liggend onder de camper precies te zien hoe het in elkaar steekt. Iemand die zo een versnellingsbak al eens gezien heeft kan misschien vertellen hoe dat uit ziet. Dank alvast voor de reacties

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...