Oriënt Expres Geplaatst: 5 juli 2023 Share Geplaatst: 5 juli 2023 (aangepast) Hallo, Ik heb in de opbergruimte onder de ons bed van de camperbus een koolmonoxidemeter hangen. Die geeft nu regelmatig een alarmsignaal af met op het scherm de melding: 047 ppm. Dan zetten we de deuren maar weer open en laten hem doorwaaien. Maar we snappen niet waar de koolmonoxide vandaan komt... In de ruimte bevindt zich de standkachel (die uit staat), de gastank (in een afgesloten ruimte) en de achterkant van de koelkast (op stroom) Verder ligt er wat stookhout. (droge stukken oud hout). En natuurlijk een hoop meuk als stoelen, tafels, schoenen, gereedschap e.d.) Ik snap niet waarom het alarm af gaat. Iemand ideeën? Hugo 5 juli 2023 aangepast door Oriënt Expres verduidelijking en foto Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Rapido Wheels Geplaatst: 31 december 2023 Share Geplaatst: 31 december 2023 Hallo, diverse info omtrent Koolmonoxide is te vinden op bijgaande sites Ook blijkt opslag van pellets te leiden naar verhoogde concentraties. ( ik weet niet of stookhout daar dan mogelijk ook invloed op heeft ) Ook wanneer je rookt is de CO concentratie 2x hoger dan normaal, dat zou dan via ventilatie weer tot die ruimte moeten kunnen komen. Ook heeft een CO melder (sensor) een levensduur 5 tot 10 jaar. •Waar plaats ik een CO-melder? | Co-melders.nl (co-wijzer.nl) •Koolmonoxide – Brandweer Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.