Ga naar inhoud

230 volt hapert steeds


Luna
 Share

Go to solution Solved by Luna,

Recommended Posts

Ik ben met mijn Chausson Roadline 697 van 2020 in de Vendée in Frankrijk. Bij aansluiting van de kabel op de laadpaal hoor ik een tikkend geluid en valt de stroom voortdurend uit en gaat heel even aan. Andere stroomkabel geprobeerd, zelfde probleem.

Andere laadpaal ook hetzelfde probleem. Andere kampeerders hebben geen last. Wij zijn de handleiding vergeten en online komen we er niet uit. Wie heeft tips?

Link naar reactie
Share on other sites

Heb je dit alleen op deze plek of overal?

 

te hoge (veel zonnepanelen in de buurt) of te lage spanning (slechte/oude campinginfra) kan dit soort problemen ook geven.

 

idealiter meten hoeveel spanning de paal geeft maar dan moet je net een meter bij de hand hebben.


weet je wat er tikt (waar dat vandaan komt)? Een multiplus doet dat bijvoorbeeld ook als de netspanning buiten zijn bereik gaat.

aangepast door DJSmiley
Link naar reactie
Share on other sites

Dank jullie wel voor jullie reactie. Net spanning is gecontroleerd en doet het goed. Alle apparaten uitgeschakeld en nog steeds hetzelfde euvel. Het tikken hoor je tijdens het voortdurend aan en uitgaan van stroomtoevoer. We hebben het maar van de paal gehaald. Gelukkig hebben we zonnepaneel en de koelkast op gas. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...