Ga naar inhoud

afwijkende bekabeling stekkerdoos fietsdrager


Loe
 Share

Recommended Posts

Probleem met bekabeling fietsdrager.

 

Sinds enkele jaren zijn we tevreden eigenaren van een Miller Ontario (budgetmerk van Mobilvetta) uit 2006. De fietsdrager van Cykell die we erbij hebben werkte tot voor kort probleemloos, maar na hevige regenbuien doen de richtingaanwijzers het niet meer (vóór wel, maar op dubbele snelheid). De overige verlichting werkt normaal. Zonder fietsdrager doen de knipperlichten van de camper het ook gewoon en op een andere auto werkt alle verlichting van de drager normaal.

Omdat de stekkerdoos flink gecorrodeerd was, heb ik er een nieuwe opgezet, maar bij het vervangen zag ik pas dat de bekabeling van onze camper afwijkend is. Ook na vervanging weigeren de knipperlichten dienst. Helaas heb ik geen meetapparatuur en ook de kennis van het gebruik ervan ontbreekt. Garages zijn gesloten of hebben het druk, maandag staat een overtocht geboekt. Wie kan mij vertellen waar het mis gaat met onderstaande bekabeling?

Misschien niet relevant, maar wellicht ook wel: bij de laatste APK heeft de garage de plaat verbogen waarop de stekkerdoos is gemonteerd, zodat er geen water in de stekker(doos) blijft staan. Kan er daardoor sprake zijn van kabelbreuk buiten de stekkerdoos?

 

oude stekkerdoos: PA6-GF

kabel: mkem sk051130 mk-63/04 11400006 met bedrading:

1  zwart/wit (dit zou het knipperlicht links moeten zijn, bedrading geel)

2 wit (mistachterlicht werkt)

3 bruin

4 zwart/groen (standaard zou dit groen moeten zijn; voor knipperlicht rechts)

5 rood/grijs

6 zwart/rood

7 zwart/grijs

8 rood/blauw (achteruitrijlamp werkt )

9 rood (dik)

10 leeg

11 leeg

12 leeg

13 rood/bruin

2a zwart

 

Ik heb bovenstaande nummers en kleuren genoteerd bij het demonteren van de oude stekkerdoos en hoop natuurlijk dat ik daarbij geen fout heb gemaakt.

 

Loe, Reuver

 

aangepast door Loe
aanpassing
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...