Ga naar inhoud

Defecte particulate matter sensor


Kletspraat
 Share

Recommended Posts

Beste mensen, bij een km stand van 3.200km kregen wij een storingsmelding op het dashboard van onze Ducato.

De camper is door de dealer naar Truckland gebracht en deze melden dat de PM sensor defect is, maar dat wij tot het moment van vervanging (ca. 3 maanden) rustig met de camper kunnen gaan rijden. Volgens Truckland (Heerhugowaard) rijden er bij hun meerdere campers met hetzelfde defect, eveneens wachtend op vervanging. 

 

Rijden met dit defect zou geen verdere schade tot gevolg hebben. 

 

Is er op dit forum een techneut die mij in "Jip en Janneke" taal kan uitleggen wat de PM sensor precies doet. De toelichting van Truckland kwam niet helemaal bij mij binnen, nl.

 

De Ducato gaat in 09.2023 uit de FIAT garantie en ik zou mijzelf graag in willen dekken dat door deze defecte sensor en het rijden ermee, de katalysator bijvoorbeeld een kortere levensduur krijgt waardoor ikzelf sneller tegen onnodige kosten zit aan te hikken. 

 

Dank alvast voor het advies. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...